Försäkringsadministratör inom Liv- och Pension
Säkra AB / Bankjobb / Stockholm
2025-06-26
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkra AB i Stockholm,
Göteborg,
Umeå,
Luleå eller i
hela Sverige Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster.
Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service.
Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt, administration och affärsförståelse samtidigt som du bidrar till att skapa trygghet för våra kunder? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig. Vi söker en engagerad och noggrann försäkringsadministratör med erfarenhet från Liv- och Pensionsområdet.
Publiceringsdatum2025-06-26Om tjänstenSom Försäkringsadministratör inom Liv- och Pension kommer du att ha en viktig roll i vår dagliga verksamhet. Du arbetar nära både kunder, försäkringsförmedlare och försäkringsbolag och ansvarar för administrationen kring våra liv- och pensionslösningar. Det innebär bland annat hantering av nyteckningar, ändringar, flyttar och avslut i samråd och med stöd av våra försäkringsförmedlare.
Du kommer att arbeta i ett team med erfarna kollegor där samarbete, struktur och kundfokus står i centrum. Rollen är varierande och du får möjlighet att utvecklas vidare inom området i takt med att du växer i din roll.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen, specifikt inom Liv- och Pension. Du är van vid att arbeta administrativt, har god förståelse för försäkringsprodukter och trivs i en roll där du får kombinera struktur med service. Du arbetar strukturerat och är van att ta eget ansvar i ditt arbete. Med din noggrannhet och lösningsorienterade inställning hanterar du uppgifter effektivt och med hög kvalitet. Du har lätt för att kommunicera och trivs i kontakt med kunder, där du bidrar till goda relationer och ett professionellt bemötande.
Vi tror att du är:
Van att arbeta i administrativa system
Några års erfarenhet från arbete inom Liv- och Pension
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäkring eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap.
Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del av en inkluderande och engagerad arbetsplats där vi värdesätter både din kompetens och din personliga utveckling. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en bransch som präglas av ständig förändring och innovation.
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål, stöttar varandra och firar framgångar. Vi tror vikten av samarbete och på att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig sedda, hörda och motiverade.
Ansökan Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka in CV och personligt brev via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta Rebecka på
rebecka.hodnekvam@sakra.seOmfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligast.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkra AB (org.nr 556534-9270),
https://sakra.se Arbetsplats Säkra
Jobbnummer 9406142