Försäkringsadministratör/Assistent
Chefspoolen i Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Cover Consulting är ett partnerägt, fristående och oberoende företag som bildades 2004 av medarbetare med lång erfarenhet inom branschen. Vi är ett av de få helt fristående förmedlarföretagen i branschen och erbjuder tjänster inom sakförsäkringar, pensionslösningar och kapitalplaceringar. Vi är idag 13 medarbetare och har nyligen flyttat in i nytt kontor i centrala Göteborg. På Cover Consulting tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter är det som tar oss framåt.
www.coverconsulting.se Cover Consulting växer - Försäkringsadministratör sökes!
Har du erfarenhet från en bred roll inom administration och/eller som assistent inom försäkring? Motiveras du av att arbeta självständigt med egna ansvarsområden i kombination av många interna och externa kontakter? Då är detta är en intressant tjänst för dig!
Publiceringsdatum2018-02-08Dina arbetsuppgifterVi söker nu en administratör/assistent som gillar att vara en stöttande funktion till en eller flera av bolagets försäkringsförmedlare inom affärsområdet "Sakförsäkringar". Tjänsten innebär i synnerhet administrativa arbetsuppgifter inom försäkringsadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
• Ansvar för att förbereda underlag för upphandling av försäkringsskydd, rådgivningsdokumentation och förnyelser av försäkringar
• Löpande kontakt med kunder, både via mail och telefon
• Utveckla rutiner för att effektivisera interna och externa arbetsflöden
Kvalifikationer och egenskaper
Då rollen är bred kommer du ha stort eget administrativt ansvar för dina områden varför rollen ställer höga krav på förmåga att strukturera, prioritera och fungera som en servicefunktion internt på bolaget och externt mot kunder. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande administrativ roll enligt nedan:
• Minst 2 års erfarenhet från roll som administratör/assistent inom försäkringsbranschen
• Serviceinriktad - trivs att ha många interna och externa kontakter och agera support
• Noggrann - Du har många ansvarsområden och sköter viktiga administrativa ärenden
• Mycket god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete då det spänner över många olika arbetsområden
• Prestigelös - du som söker ska trivas med både administrativa arbetsuppgifter likväl som renodlad service
• Meriterande med kunskaper i Webcap
• Goda kunskaper i Officepaketet
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 75 - 100%, enligt överenskommelse.
Frågor och Ansökan
Din ansökan vill vi ha med det snaraste då vi träffar lämpliga kandidater löpande. Sista dag för ansökan är 2018-02-28.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Bolin på Chefspoolen. Anders träffas på 0732 508805
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagChefspoolen i Sverige AB
AdressChefspoolen i Sverige AB
STORTORGET 13 A
21122 Malmö
KontorsadressSTORTORGET 13 A
Jobbnummer 3954121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.