Förrättningsassistent, administrativ, Jönköping
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Jönköping,
Vaggeryd,
Ulricehamn,
Eksjö,
Vetlanda eller i
hela Sverige Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!
Publiceringsdatum2018-01-29Dina arbetsuppgifterArbetet som förrättningsassistent är omväxlande och stimulerande där du arbetar i team med andra roller, t ex förrättningslantmätare och mätingenjörer. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning där du bland annat bidrar till:
• Att våra administrativa arbetsuppgifter blir utförda på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt
• Att administration av ärenden inom fastighetsbildningsförrättning hanteras effektivt
Dina arbetsuppgifter• Utföra kontorsadministration såsom fakturering, inventering samt övriga kontorsgöromål
• Arbeta med administrationsstöd åt cheferna på plats
• Utföra administration i förrättningsprocessen såsom skanning, kopiering, begäran om komplettering av uppgifter, aktutskick, delgivning och e-brevshantering
• Vid behov hantera kommunikation med externa intressenter, t ex genom att möta våra besökare i reception
KvalifikationerNågon av följande bakgrunder:
• Yrkeshögskoleutbildning i för tjänsten relevant område
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av administration inom offentlig eller privat verksamhet
Dessutom är det viktigt med följande förmågor:
• Förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal
• Förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt
• Förmåga att visa handlingskraft
• Förmåga att bidra till gott samarbete och kundbemötande
• Förmåga att arbeta självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme
• Förmåga att anpassa arbetet till ändrade omständigheter
Du ska dessutom
• Ha god vana av att arbeta i Office-paketet
• Ha lätt för att ta till dig nya tekniska arbetsmetoder
Meriterande är om du har erfarenhet av administration inom fastighetsrätt.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer, kontakta gärna funktionschefen i Jönköping Adis Baksic, 036-17 15 31.
Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO Magnus Landgren 040-660 81 83 och för ST inom Lantmäteriet Alf Klang, telefon 044-13 73 03.
Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-23
Ange följande referens när du ansöker: 302-2018/644
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3928852
Observera att sista ansökningsdag har passerat.