Förhandlare
Åklagarmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Personalavdelningen har det övergripande ansvaret för arbetsgivarfrågor och den strategiska personalpolitiken. Personalavdelningen består av personalenheten, utbildningscentrum och förhandlingsenheten. Vid förhandlingsenheten arbetar två personalcontrollers, en arbetsrättsjurist och en chefsutvecklare som är underställd riksåklagaren men deltar i enhetens verksamhet samt biträdande personaldirektören som leder förhandlingsenheten. Vid personalavdelningen arbetar ca 50 medarbetare och chefer.
Publiceringsdatum2024-01-30ArbetsuppgifterSom förhandlare kommer du att medverka till att utforma myndighetens strategiska arbetsgivarpolitik. Med din specialkunskap kvalitetssäkrar du förhandlingsarbetet samt svarar för kvalificerad rådgivning i kollektivavtalsfrågor och andra förhandlingsfrågor samt deltar i förhandlingar med de fackliga organisationerna. Du kommer även att bistå lönegruppen och personalenhetens medarbetare och chefer med tolkning av kollektivavtal avseende lön och förmåner.
Du ansvarar för att samordna den fackliga informationen och förhandlingarna på central nivå i myndigheten. Du kommer även att arbeta med lönebildning och du kan också komma att leda utbildningar inom området.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som
har en akademisk examen inom juridik, HR eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
har mångårig erfarenhet av förhandlingsarbete med fackliga organisationer och rådgivning samt praktisk tillämpning av kollektivavtal inom det statliga området.
är väl förtrogen med lag och kollektivavtal och grundlig insikt i hur arbetsmarknaden och kollektivavtalssystemet, speciellt det statliga avtalsområdet fungerar.
Det är meriterande om du arbetat med arbetsmiljölagstiftningen och dess föreskrifter.
Som person ser vi att du
är drivande och självgående
har god förmåga att analysera komplexa problem
är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten
har integritet och mycket gott omdöme
är självgående inom ramen för dina ansvarsområden
har en god samarbetsförmåga
uppskattar samarbete och rollen som rådgivare
Du uttrycker dig väl i svenska språket i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader. Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan på svenska.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Kontakt Josefine Henäng, personalhandläggare
010-562 50 42 Jobbnummer 8429855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.