Föreståndare/Husmor till Djursholms slott

Danderyds kommun, Informationsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danderyds kommun, Informationsavdelningen i Danderyd

Danderyd är en vacker grönskande storstadskommun omgiven av vatten och belägen strax norr om Stockholm. Vi är drygt 32 000 invånare och har småstadens fördelar med storstadens möjligheter inom räckhåll. Vi är ca 1650 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt bidra genom sitt uppdrag till kommunens utveckling.

Kommunikationsavdelningen har 11 medarbetare och är en av fyra avdelningar på kommunledningskontoret, Danderyds kommun. Arbetsplatsen är på Djursholms slott som ligger nära Djursholms centrum.

På Djursholms slott finns kommunledningskontorets avdelningar för Ekonomi, Personal, IT, Kansli och Kommunikation där Fest- och Konferensvåningen ingår. Kommunledningskontoret driver strategiska utvecklingsfrågor, samordnar förvaltningsgemensamma frågor samt utgör stöd- och servicefunktion till kommunens övriga förvaltningar.

Publiceringsdatum
2016-06-08

Arbetsuppgifter
Vi söker en Föreståndare/Husmor till Djursholms slott med operativt driftsansvar för kommunledningskontorets fest- och konferensvåning. I lokalerna bedrivs chefs- och politikermöten, utbildning, representation, privata fester och sammankomster. Tjänsten tillhör kommunikationsavdelningens team och rapporterar direkt till kommunikationschefen. Tjänsten och dess uppdrag har stöd av en 75 % assistenttjänst. I utlyst tjänst ingår ekonomi-,planerings och operativt ansvar för fest- och konferensvåningens verksamhet. I uppdraget ingår bland annat ansvar för kök, konferenslokaler, kundkontakter, bokningar, servering, disk, städ, möbler, linne, inventarier, övrig utrustning, inköp och kontakter med cateringsföretag, leverantörer, inhyrd personal, verksamhetens egenkontroll samt uppföljningsinsatser för att säkerställa kvalitet på mat och service.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom restaurang samt gärna även erfarenhet från konferensanläggning. Du är målinriktad med service- och ansvarskänsla och intresserad av att vidareutveckla verksamheten. Har goda ledaregenskaper och social förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kunder. Talar, läser och skriver obehindrat på svenska och engelska samt har god datorvana. Körkort är ett plus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se .

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-15 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-27
Ange följande referens när du ansöker: A583611
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan-Erik Alenbrand, Kommunikationschef 08-568 910 20

Företag
Danderyds kommun, Informationsavdelningen

Adress
Danderyds kommun, Informationsavdelningen
Box 66
18205 Djursholm

Kontorsadress
Slottet Djursholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2892944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Danderyds kommun, Informationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danderyds kommun, Informationsavdelningen: