Folkbokföringshandläggare, Sollefteå
Skatteverket / Ekonomijobb / Sollefteå
2017-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Sollefteå" (publicerad 2018-04-23) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå,
Kramfors,
Mark,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya jobb innebär att du utreder samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden. Du granskar även olika utländska handlingar samt handlägger ärenden gällande bland annat namn och relationer. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov
På folkbokföringskontoret i Sollefteå är vi cirka 40 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasial utbildning med godkända betyg
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott bemötande
• är flexibel
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från Skatteverket eller annan relevant och aktuell administrativ erfarenhet samt erfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng inom ett väsentligt område.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad på heltid med varierande längd mellan maj och augusti 2017.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-03-29ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Petersson, sektionschef 010-576 09 52
Jenny Jansson, sektionschef 010-574 70 79
Angelika Lövström, facklig kontaktperson ST 010-576 09 35
Annelie Modén, facklig kontaktperson SACO 010-572 31 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Nipan 163
88152 SOLLEFTEÅ
KontorsadressNipan 163
Jobbnummer 3404352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.