Folkbokföringshandläggare, Skatteupplysningen, Söderhamn

Skatteverket / Kontorsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn, Hudiksvall, Gävle, Falun, Tierp eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare på Skatteupplysningen
innebär att du ska ge information genom att besvara frågor från allmänheten via telefon inom folkbokföringsområdet. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt där det kommer att ställas höga krav på ett professionellt och serviceinriktat bemötande även under stressiga förhållanden. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov där det är viktigt att du har en god förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Söderhamn är vi 18 medarbetare fördelat på en sektion.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en teoretisk gymnasieutbildning med godkända betyg
• har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom service eller kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har god datorvana
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• har god förmåga att hantera stressiga situationer i arbetet.

Det är meriterande om du kan kommunicera på fler språk än svenska och engelska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Om du söker till Skatteupplysningen på flera orter är det viktigt att du prioriterar dem i din ansökan.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-09-22

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Nätt, sektionschef 010-574 58 58
Maria Sahlén, HR-konsult 010-572 38 17
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Ingela Larsson, facklig kontaktperson Saco 010-572 22 11

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 507
82627 .

Kontorsadress
Box 507

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2005423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: