Floor Manager Säljteam till Com Hems Kundservice

Com Hem AB / Kontorsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem AB i Härnösand, Timrå, Sundsvall, Umeå, Gävle eller i hela Sverige

Som Floor Manager i säljteam ansvarar du för att uppsatta säljmål uppnås. Du ansvarar även för att utveckla ledarnas och kommunikatörernas säljteknik samt arbetar med kontinuerlig feedback och uppföljning.
Rollens ansvarsområden:
Övergripande ansvarig för att försäljningsmålen nås genom att
• ge löpande träning, utveckling och stöd till kommunikatörerna avseende försäljning, samtalshantering, stödsystem, affärsregler samt produkter och tjänster.
• identifiera brister och eskalera behov till rätt instanser avseende förvaltning och utveckling av stödsystem såväl som verksamhet. I detta ingår aktiv dialog med resp stödfunktion inom Kundservice.
• identifiera lösningar för att ständigt öka effektivitet och kundnytta.
• följa upp kvalitet avseende processer, rutiner, system samt utföra kompetensinventering gällande personal, teknik och försäljning.
• använda gällande verktyg och processer för att genomföra kvalitetssäkring, ex vis medlyssning, inspelning, feedback och dokumentationsmallar.
• genomföra kompetensutvecklande insatser med utgångspunkt från individernas utvecklingsplan.
• vid behov hålla teammöten/säljmöten/clinics.
• ta över samtal i egenskap av chef i syfte att lösa kundärendet.
• ta egna kundsamtal.
• ge coachning och stöd i den dagliga driften.
• samarbeta med Team Manager och lämna information till PU- och övriga resultatsamtal.
• vid behov delta vid utvecklingssamtal.

Publiceringsdatum
2010-05-05

Kvalifikationer
Gymnasiekompetens. Vidareutbildning inom försäljning, marknadsföring, beteendevetenskap och/eller ledarskap är meriterande. Erfarenhet av aktiv telefonförsäljning inom kundservice-, telemarketing- och/eller telesalesavdelningar är ett krav. Vana av att coacha och utveckla personal inom försäljning är ett krav.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är en van datoranvändare och har god förståelse för hur man använder IT för att stödja verksamheten. Du bör ha tekniskt intresse och förståelse.
Erfarenhet och kunskap om Com Hems produkter är meriterande.
Du har förmåga att inspirera och vara driven.
Du har talets och skriftens gåva.
Du är modig och initiativrik.
Du är pedagogisk.
På ett personligt plan är du driven och engagerad, lyhörd, inspirerande, är en god kommunikatör och informatör med pedagogiska egenskaper. Du är orädd att anta nya utmaningar, är stresstålig och uthållig. Du är mål- och resultatorienterad, analytisk, strukturerad och metodisk, serviceinriktad. Du är positiv och social. Du är hängiven uppgiften.
Antal resdagar i tjänsten/månad: Endast vid behov.
Arbetstid: Schemalagd arbetstid, med kvälls- och helgbemanning.
Anställningsform: Tillsvidare, på heltid och placering i Härnösand.
Ansökan vill vi ha senast 2010-05-16. Vi tar endast emot ansökningar via e-post: jobba@comhem.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
6 mån provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-16
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobba@comhem.com

Kontakt
Malin Kvarnström, Chef försäljning Kundservice, 0734-390 658

Facklig kontakt
Eva Ståhl, Ledarnas representant, 0734-390 715, ledarna@comhem.com
Nick Fortgens, Sekos representant, nick.fortgens@comhem.com
Magnus Hansson, Unionens representant, unionen.harnosand@comhem.com

Företag
com hem ab

Adress
com hem ab
BOX 43
87121 HÄRNÖSAND

Kontorsadress
STORGATAN 30
HÄRNÖSAND

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55363000

Jobbnummer
644593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem AB: