Floor Manager Säljteam till Com Hems Kundservice
Com Hem AB / Kontorsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Com Hem AB i Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Umeå,
Gävle eller i
hela Sverige Som Floor Manager i säljteam ansvarar du för att uppsatta säljmål uppnås. Du ansvarar även för att utveckla ledarnas och kommunikatörernas säljteknik samt arbetar med kontinuerlig feedback och uppföljning.
Rollens ansvarsområden:
Övergripande ansvarig för att försäljningsmålen nås genom att
• ge löpande träning, utveckling och stöd till kommunikatörerna avseende försäljning, samtalshantering, stödsystem, affärsregler samt produkter och tjänster.
• identifiera brister och eskalera behov till rätt instanser avseende förvaltning och utveckling av stödsystem såväl som verksamhet. I detta ingår aktiv dialog med resp stödfunktion inom Kundservice.
• identifiera lösningar för att ständigt öka effektivitet och kundnytta.
• följa upp kvalitet avseende processer, rutiner, system samt utföra kompetensinventering gällande personal, teknik och försäljning.
• använda gällande verktyg och processer för att genomföra kvalitetssäkring, ex vis medlyssning, inspelning, feedback och dokumentationsmallar.
• genomföra kompetensutvecklande insatser med utgångspunkt från individernas utvecklingsplan.
• vid behov hålla teammöten/säljmöten/clinics.
• ta över samtal i egenskap av chef i syfte att lösa kundärendet.
• ta egna kundsamtal.
• ge coachning och stöd i den dagliga driften.
• samarbeta med Team Manager och lämna information till PU- och övriga resultatsamtal.
• vid behov delta vid utvecklingssamtal.
Publiceringsdatum2010-05-05KvalifikationerGymnasiekompetens. Vidareutbildning inom försäljning, marknadsföring, beteendevetenskap och/eller ledarskap är meriterande. Erfarenhet av aktiv telefonförsäljning inom kundservice-, telemarketing- och/eller telesalesavdelningar är ett krav. Vana av att coacha och utveckla personal inom försäljning är ett krav.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är en van datoranvändare och har god förståelse för hur man använder IT för att stödja verksamheten. Du bör ha tekniskt intresse och förståelse.
Erfarenhet och kunskap om Com Hems produkter är meriterande.
Du har förmåga att inspirera och vara driven.
Du har talets och skriftens gåva.
Du är modig och initiativrik.
Du är pedagogisk.
På ett personligt plan är du driven och engagerad, lyhörd, inspirerande, är en god kommunikatör och informatör med pedagogiska egenskaper. Du är orädd att anta nya utmaningar, är stresstålig och uthållig. Du är mål- och resultatorienterad, analytisk, strukturerad och metodisk, serviceinriktad. Du är positiv och social. Du är hängiven uppgiften.
Antal resdagar i tjänsten/månad: Endast vid behov.
Arbetstid: Schemalagd arbetstid, med kvälls- och helgbemanning.
Anställningsform: Tillsvidare, på heltid och placering i Härnösand.
Ansökan vill vi ha senast 2010-05-16. Vi tar endast emot ansökningar via e-post:
jobba@comhem.comArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
6 mån provanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-16
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobba@comhem.comKontaktMalin Kvarnström, Chef försäljning Kundservice, 0734-390 658
Facklig kontaktEva Ståhl, Ledarnas representant, 0734-390 715,
ledarna@comhem.comNick Fortgens, Sekos representant,
nick.fortgens@comhem.comMagnus Hansson, Unionens representant,
unionen.harnosand@comhem.comFöretagcom hem ab
Adresscom hem ab
BOX 43
87121 HÄRNÖSAND
KontorsadressSTORGATAN 30
HÄRNÖSAND
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55363000
Jobbnummer 644593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.