Flödesplanerare Och Inköpare
KG Knutsson AB / Logistikjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KG Knutsson AB i Sollentuna,
Stockholm,
Enköping,
Linköping,
Borås eller i
hela Sverige KG Knutsson AB, Sollentuna
KG Knutsson AB är generalagent för världsledande tillverkare och leverantörer av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinbranschen. Vårt huvudkontor ligger i Sollentuna och vi bedriver även verksamhet i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Vi är ca 750 medarbetare och den fakturerade försäljningen uppgår till 2,5 miljarder kronor.
DRIVEN FLÖDESPLANERARE OCH INKÖPARE
KG Knutsson AB satsar på effektivisering av hela varuflödet genom utveckling av kategoristyrning och Supply Chain. Med våra Autoexperten-butiker och vårt nya logistikcenter i Enköping finns en stor utmaning och möjlighet att påverka för dig som kan logistik, inköp och butikshandel.
Det är ett omfattande förändringsarbete där vi precis har startat med automatisk påfyllnad av lager hos lokala butiker. Under hösten 2010 uppdaterar vi vårt prognos- och beställningssystem (E3/AWR) och under våren startar vi arbetet med kategoristyrning. Vi söker dig som vill vara med och bli bäst på effektiv flödesplanering och inköp!
Dina arbetsuppgifter kommer bland andra att vara;
• Inköp till centralt lager (Advanced Warehouse Replenishment, AWR) och påfyllnad av lager hos lokala Autoexperten butiker (Advanced Store Replenishment, ASR)
• Säkerställa lageroptimering (rätt antal i lager vid rätt tillfälle) av centrallager (AWR) och av butiker (ASR)
• Analysera och föreslå förändringar för optimering av varuflödet
• Ansvar för infasning och utfasning av sortiment i butik
• Vara kravställande och driva förändringsprojekt med leverantörer och internt
• Vara drivande i samarbete/projekt med produktavdelningar, lager, leverantörsreskontra, speditionsavdelning och säljteamen för att genomföra förbättringar
• Kvalitetsutvärdering av leverantörer och genomförande av återställningsplan (Corrective Action Plan) mot de leverantörer som inte uppfyller våra krav
• Utveckla analysverktyg och rapporter
• Medverka i strategisk utveckling av varuflödet
För att lyckas i rollen behöver du ha minst 5 års tidigare erfarenhet av motsvarande befattningar inom detaljhandel. Gissningsvis är det ditt 2-3 jobb inom SCM. Du behöver ha utbildning inom inköp/logistik på universtitets- eller högskolenivå, mycket god kunskap inom Office-paketet samt grundläggande kunskaper om EDI. Givetvis god förmåga att skriva och uttrycka dig i svenska och engelska. Kan du tyska och/eller har erfarenhet av JDA:s programvaror ASR/AWR är det meriterande.
Som person är du analytisk och klartänkt, har förmågan att driva projekt självständigt och presentera förslag till samarbetspartners. Är du en person som med förtjusning ser värdet i varje detalj samtidigt som du har förmågan att se helheten?
Till dig som är kvalitetsmedveten, noggrann och ödmjuk med passande profil kan vi erbjuda ett spännande och inspirerande arbete! Välkommen med din ansökan via länken nedan!
Välkommen med din ansökan via länken!
http://www.kgk.se/KGK/6242/AnnonsFlodesplanNov.pdfMer information
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad på företagets huvudkontor i Häggvik, Sollentuna.
För mer information om företaget, besök
www.kgk.se.Fast anställning. Månadslön.
Observera att vi enbart tar emot ansökningar via ovanstående länk, ej via e-post.
KG Knutsson AB
Hammarbacken 8
191 81 SOLLENTUNA
OBS! Vi undanber oss telefonsamtal från övriga rekryteringskanaler!
Publiceringsdatum2010-11-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsök via länken:
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagKG Knutsson AB
AdressKG Knutsson AB
19181 SOLLENTUNA
KontorsadressHammarbacken 8
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-92 30 00
Jobbnummer 767970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.