Firstline-support till internationellt bolag
Hero / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Man kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Beskrivning av tjänst:
Firstline-support till internationellt bolag
Företaget är ett stor internationell bolag som är verksam inom bank och detaljhandel. De levererar IT-tjänster inom hela kedjan, dvs. allt från hårdvara, mjukvara, support och underhåll. De åtar sig olika projekt inom bank och handel och har totalansvar för allt från förstudie, kravställning, projektplanering, leverans och underhåll av systemen.
Om jobbet:
Du kommer att arbeta i den gruppen som har hand om första linjens support. Du kommer att jobba med ett felhanteringssystem och ta emot supportärenden från kunderna, t.ex. banker och därifrån börja arbetet med felsökning. Du förser även företagets servicetekniker med hjälp. I arbetet ingår det mycket kundkontakt.
Möjligheter:
Du hamnar på ett stort internationellt företag med oändliga
möjligheter. Nästa steg kan vara att du jobbar upp dig till 2nd-line
supporten eller arbeta inom de olika projekten som bolaget har.
Arbetstider:
Arbetet är på heltid. Supporten har öppet mellan 06-22 och det
innebär att du kommer att arbeta i skift. Du kommer att till en början
arbeta som konsult på Hero för att sedan bli rekryterad av kunden.
Publiceringsdatum2009-08-28KompetenserVi söker dig som har någon tidigare erfarenhet av telefonsupport. Det kan t.ex. vara att du jobbat på något 1st-line inom telekom. Vi ser även att du har en tidigare vana av ärendehanteringssystem. Du ska vara teknisk lagd och har mycket goda PC och nätverkskunskaper. Har du praktisk erfarenhet av felsökning, installation och underhåll av datorer och nätverk är detta ett stort plus.
Personliga krav:
Du ska ha hög social förmåga och trivs med kundsupport. Du måste ha förståelse för vad kundfokus innebär. Du ska vara noggrann i ditt arbete och inte vara främmande för att dokumentera ditt arbete.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-09-30
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Ansökan sker via företagets webbplats.
Har du frågor kan du maila dessa till rekryteringsansvarig på
it@hero.seKontaktTobias Holm
FöretagHero
AdressHero
11347 STOCKHOLM
KontorsadressBjörnevägen 21
KontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 498244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.