First Line Support Engineer till telekombolag
Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2010-07-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "First Line Support Engineer till telekombolag" (publicerad 2010-08-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Till kund med huvudkontor i söderort söker vi en First Line Support Engineer. Kunden är en världsledande leverantör av verktyg för övervakning av telekomnätverk och har de senaste 20 åren försett sina kunder inom telekombranschen med spetsteknologi, med stor framgång. Detta har resulterat i ständig expansion, utökade marknadsandelar samt vinst varje år. Företaget har kunder och partners över hela världen som använder deras lösningar för att få realtidsvyer av nätverkets kvalitet, prestanda och kundupplevelse.
Som supporttekniker kommer du att vara kontakten ut mot slutkund efter det att produkten har implementerats i kundens tekniska miljö. Du kommer att tätt samarbete både med kunder och internt med övrig teknisk personal. På sikt ser vi gärna att du vill och har potential att växa in i en roll som senior supportingenjör.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Första linjens kontakt och felsökning
• Hantera supportärenden
• Etablera en fungerande relation med och rapportering till, kunderna
• Proaktiv systemunderhåll
Publiceringsdatum2010-07-16ProfilVi vill att du ska god kännedom om ett eller flera av följande områden:
• Linux
• MySQL
• Java
• Mobiltelefoni
• VoIP
• Uppgiftsskydd och/eller telefoni protokoll
Det är en fördel om du har erfarenhet från en serviceorganisation, allra helst erfarenhet från teleoperatör. Du har också högskoleutbildning.
Du talar svenska och engelska, behärskar du ytterligare språk är detta meriterande. Det är viktigt att du är självgående och har ett starkt driv. Du tycker om att lösa problem och har ett strukturerat och professionellt arbetssätt. Att lära och utvecklas är en självklarhet och du delar med dig av din kunskap till dina kollegor.
Låter detta intressant?
Help at Work genomför rekryteringen men du blir anställd av kund. Urval sker löpande, vi ser gärna att du registrerar din ansökan via vår hemsida
www.helpatwork.se. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Jessica Bergström, 073-633 01 77.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: First line support telekom
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJessica Bergström, 0736-330177,
jessica.bergstrom@helpatwork.seFöretagHELP AT WORK SWEDEN AB
AdressHELP AT WORK SWEDEN AB
Kungsgatan 37, 4tr
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37, 4tr
Stockholm
Jobbnummer 695916
Observera att sista ansökningsdag har passerat.