First Line Support Consultant
Tietoenator Sverige Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tietoenator Sverige Aktiebolag i Skellefteå,
Stockholm,
Skövde eller i
hela Sverige Som First Line Support Consultant har du operativ erfarenhet från skolan, särskilt från förskolan, och grundläggande teknisk kompetens.
Har du jobbat med utbildning? Är du teknikintresserad?
Tieto söker Supportkonsult förskola och skola
Inom vår skolavdelning hjälper vi våra kunder att digitalisera sina tjänsteprocesser och utveckla heltäckande, sammanhängande tjänstekedjor.
Nu söker vi konsulter till vår First Line Support för kunder inom skolan, med placering på vårt kontor i Skellefteå.
Publiceringsdatum2010-06-07Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i ett arbetslag om 16 personer som, med fokus på webblösningar, hjälper kunderna att använda våra IT-system i skolorna. Du kommer att arbeta med problemlösning och felsökning och ta del i test- och kvalitetssäkringsarbete.
Du blir specialiserad på de webbaserade produkter som skolorna använder för skolplanen, hemsidor, närvarolistor mm. Med kunden i centrum kommer du i nära samarbete med Second Line Support som har hand om mer djupgående tekniska undersökningar att i första hand hjälpa våra kunder men även bidra till utvecklingen av våra produkter och supporttjänster. Du kommunicerar med kunderna via vårt ärendehanteringssystem och telefon, vid enstaka tillfällen kan resor till kund förekomma.
Kompetens och erfarenhet:
För att vara den ideala kandidaten för det här jobbet har du operativ erfarenhet från skolan, särskilt från förskolan, och grundläggande teknisk kompetens. Det är en fördel om du dessutom har erfarenhet av användande och administration av hemsidor för förskola samt viss kunskap om tekniska plattformar.
Du har en positiv "det-kan-jag" inställning och ser utmaningar snarare än problem. Du är analytisk, noggrann, sätter kunden i fokus och kan prioritera. Har du initiativförmåga, kan ta ansvar och är ivrig att lära dig kommer du få möjlighet att växa i din roll, och inom vårt företag.
Vi erbjuder:
Vi kan erbjuda dig en attraktiv arbetsplats med ett kreativt och positivt arbetsklimat. Du kommer att få arbeta med mycket kompetenta kollegor, som alla strävar efter att uppnå bästa resultat och vill utveckla framgångsrika lösningar för våra kunder.
Du kommer att ha möjligheter att både påverka ditt eget arbete och verksamhetens utveckling. Om du har viljan så har vi potentialen att ge dig goda utvecklingsmöjligheter.
Så ansöker duVälkommen att skicka din ansökan och ditt CV till
ext.olav.lindvall@tieto.com . Vi vill genomföra denna rekrytering omgående och ansökningar bearbetas löpande.
Kontaktuppgifter för detta jobbOm du har några frågor är du välkommen att ringa Eva Sundqvist eller Olav Lindvall tel 010-481 80 88.
Fackliga representanter är Christer Westman, SACO, tel: 010-481 81 20 eller Stellan Lundgren, Unionen, tel: 010-481 81 05.
Healthcare & Welfare stödjer kunderna genom att digitalisera deras tjänsteprocesser. Vi arbetar för att utveckla heltäckande och sammanhängande vård- och tjänstekedjor. Vi har 40 års erfarenhet och specialister på IT-tjänster till vård och omsorgssektorerna i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Nederländerna, Norge och Tyskland.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-07-07
Ange följande referens när du ansöker: First Line Support
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagTIETOENATOR SVERIGE AKTIEBOLAG
AdressTIETOENATOR SVERIGE AKTIEBOLAG
16487 KISTA
KontorsadressKRONBORGSGRÄND 1
KISTA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 010-481 00 00
Jobbnummer 670929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.