First line skiftgång

TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.

Vi söker supportspecialister till en av våra kunder i Stockholm. Du kommer att arbeta i första linjen och ge support via telefon, e-mail och remoteverktyg. Då vår kund har ett stort antal danska
medarbetare söker vi dig som känner dig bekväm med att supportera både svenska och danska användare.
Att arbeta hos TechTeam 
Som konsult hos TechTeam arbetar du uteslutande med längre uppdrag. Du erbjuds uppdrag hos spännande företag inom varierande branscher, vilket ger dig både erfarenhet av olika miljöer och ett
brett kontaktnät.

Du får...
Vi erbjuder våra konsulter ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Avklarat certifieringsförsök
medför lönepåslag. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter! Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag.
Trevliga arbetskamrater, bra chef och sociala aktiviteter finns också. 

Publiceringsdatum
2007-10-16

Dina arbetsuppgifter
Som supportspecialist är du kundens första kontakt och problemlösare. Dina uppgifter blir att lösa problem av varierande svårighetsgrad men också att dokumentera och delge dina teamkollegor av
din kunskap och erfarenhet.Tempot är varierande och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service.

Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning inom IT men erfarenhet av supportarbete eller liknade
arbete är av större vikt. Även tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som redskap är meriterande. Kompetensmässigthar du god insikt i Microsofts produktfamilj och då framförallt kunskap
i Windows 2000/XP, Officepaketet och Outlook.

Du har ett genuint intresse för IT/teknik och av att bistå IT-användare med problemlösning. Du har förmåga att sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för
användare på alla nivåer. För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer.
Du är kommunikativ och talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Då vår kund även ger support till medarbetare i Danmark är det ett stort plus om du kan tala/förstå danska
behjälpligt.  

Vi rekryterar löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart du kan!

Välkommen med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare, heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/109924/28731?channel=amv&iso=se

Sista ansökningsdag 2007-11-18

Företag
TechTeam SQM
Box 23004
10435 Stockholm

Jobbnummer
26851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TechTeam SQM

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TechTeam SQM: