Finsktalande supporttekniker till Stockholm
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare söker en finsktalande supporttekniker, IT-tekniker inom servicedesk, till Kista.
I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i ett team och rapportera mot din teamledare. Service desk-teknikernas primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma, användaren skall få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Vid incidenter som inte kan lösas direkt, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till "Second eller Third Line Support" eller annan gruppering i ärendehanteringssystemet. Varje ärende prioriteras och kan eskaleras inom både Beställar- och Leverantörsorganisationen enligt en förutbestämd rutin. För rätt person kan det finnas möjlighet att bli överrekryterad till kunden. Flytande finska är ett krav.
Publiceringsdatum2015-12-18Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
• Support via mail, telefon och fjärrstyrning, även på plats-support förekommer
• Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
• Fastställa om ärendet är en request, incident eller annan kategori.
• Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
• Dokumentera ärendet och ev. lösning.
• Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
• Informera användarna om status i ärenden
KvalifikationerVi ser gärna att du uppfyller följande kvalifikationer för att passa som supporttekniker hos InfoCare:
• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
• Något/några års erfarehet av servicedesk-arbete
• Mycket goda generella IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Flytande finska
• Felsökning, felavhjälpning, problemlösning
• Kunskap om ITIL
• Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
För att trivas som supporttekniker/IT-tekniker inom servicedesk, på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig,gillar att ge support samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget. Uppdraget startar i mitten av februari och för rätt person finns chans att bli överrekryterad av kunden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 4/11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
infocare_mail@luceosolutions.comFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
16102
16102 0180
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2584949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.