Finsktalande supporttekniker

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta på en IT-support och tycker det är viktig med service? Vill du dessutom ta vara på dina finska språkkunskaper och är bekväm att prata finska professionellt så kan det vara dig vi söker till ett spännande uppdrag i södra Stockholm.

Att arbeta som Wise IT konsult

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Om denna position

Vår kund erbjuder en heltäckande specialistkompetens inom el och ventilation och är Nordens främsta totalleverantör av tekniska servicetjänster för fastigheter. Service desk-funktion är gemensam för koncernen och finns representerad i Danmark, Norge och Sverige. Uppdragen inkommer antingen via e-post eller självservice. Telefonsupport kommer att ges både mot svenska och finska användare.

I tjänsten som supporttekniker är du länken mellan användarna och externa leverantörer. Arbetsuppgifterna innebär att informera och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade IT-system, verktyg och utrustning.

Du kommer att ta emot, koordinera och rapportera information, frågor och problem för ett effektivare användande av IT. Från det att ärendena inkommer tills att de avslutas och stängs får du vara med och ta emot, följa upp och rapportera.

Service Desk är öppen mellan 07.00-17.00 och din arbetstid kommer att vara 08.00-17.00 eller 07.00-16.00.

Annan information

Förstå användarens problem och förmedla sin kompetens inom IT-området. Utöver att lösa den tekniska delen av problemen ska du också kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är en fördel om du har vana av att jobba mot externa driftspartners. Då supporten ges på svenska såväl som finska vill vi att du är finsktalande.

System, program och verktyg:

Active Directory
Windows 7/8
Windows Server 2008
Exchange/Outlook
Microsoft Office
Citrix
Remote Desktop, TeamViewer
Antivirusprogram (på företaget används Symantec Endpoint Protection)
Ärendehanteringssystem (på företaget används Syscom Supportpoint)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-06-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
Rahel Abraham rahel.abraham@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
2918879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: