Finsktalande supporttekniker 1st line

Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Göteborg
2017-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finsktalande supporttekniker 1st line" (publicerad 2017-11-17) ⬅️


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

För vår kund med huvudkontor i Göteborg söker vi nu en finsktalande supporttekniker. Företaget är en större koncern som är verksam i Norden, men finns representerad även i andra delar av Europa. Servicedesken är flerspråkig och består av 10 medarbetare med olika länder som huvudsakliga ansvarsområden.

Uppdraget är på heltid med arbetstider 07:00-16:00, alternativt 08:00-17:00. Anställningen kommer att inledas som konsult hos Centric. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kundföretaget.


Publiceringsdatum
2017-03-16

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker på IT-avdelningens servicedesk kommer du i huvudsak att arbeta med support inom Incident Management samt Service Requests för företagets anställda internt. I rollen som finsktalande supporttekniker löser du ärenden för både finska och svenska användare. Du äger ärendet tills det är löst. I de fallen ärendet är driftrelaterat eskaleras det vidare till nästa instans.

I rollen ingår att agera, prioritera och rådgöra inom ramarna för koncernens IT-polices och processer enligt ITIL. Supportteknikern ansvarar även för att skapa lösningsbeskrivningar för servicedesken.

En vanlig dag innebär exempelvis att:
• Att vara inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystemet.
• Arbeta med lösningar av inkomna incidenter med företagets Knowledge Base lösningar som stöd.
• Samverka med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
• Hantera konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.

Din profil och kvalifikationen
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person med hög känsla för service. Du har en god förmåga att själv planera och strukturera ditt arbete. Vi hoppas att du är en positiv person som bidrar till att föra verksamheten framåt med både energi och kompetens.

Grundläggande krav:
• Gymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta i servicedesk
• Talar och skriver obehindrat på finska, engelska och svenska
Urval och intervjuer sker löpande, du är därför välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, servicedesk, konsult, consultant, data, IT-technician, finska, finsktalande, Göteborg

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 1489658236182
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gylling linda.gylling@centric.eu 0734-159351

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Lindholmspiren 9
40222 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lindholmspiren 9 17266 Göteborg

Jobbnummer
3378646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: