Finsktalande Servicesamordnare - Sommarvikariat

Scania CV AB / Administratörsjobb / Södertälje
2025-02-09


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår en transformation från att vara en ledande leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att erbjuda kompletta och hållbara transportlösningar. Tillsammans med TRATON och våra systermärken MAN, Volkswagen Truck & Bus och International arbetar vi för att forma framtidens mobilitet med innovativa och miljömedvetna lösningar. Våra värderingar - kunden först, respekt, laganda, ansvar och eliminering av slöseri - genomsyrar allt vi gör. Tillsammans står vi i framkant för att skapa en hållbar framtid.
Om rollen
I Södertälje är vi totalt 14 personer, varav 11 är servicesamordnare. Vi är ett positivt team med kollegor både nationellt och internationellt.
Ett av de viktigaste uppdragen Scania Assistance har är att hjälpa nödställda Scaniakunder att på snabbast möjliga sätt få fordonet åter i trafik. Vi blir dagligen inkastade i kundernas verklighet och är en omvittnat viktig anledning till att kunderna väljer Scania gång efter gång. Som servicesamordnare arbetar du via telefon och email för att koordinera information och aktiviteter mellan verkstäder och kunder. Scania Assistance har öppet dygnet runt 7 dagar i veckan, arbetet är förlagt till 5-skift.
Tillträde enligt överenskommelse. Sommarvikariatet löper fram till och med 31 Augusti 2025.

Publiceringsdatum
2025-02-09

Profil
Du har en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska, finska och engelska i såväl tal som skrift. Att du i telefon och i skrift förstår danska och norska är meriterande. Du behöver ha god PC-vana då du kommer att arbeta i vårt ärendehanteringssystem och i Microsoft Office.
Som person är du serviceorienterad, kommunikativ, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en förmåga att kunna lösa problem åt kunderna självständigt, men också i samarbete med andra. Alla inkommande ärenden är gruppens gemensamma ansvar att hantera, vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Flera ärenden hanteras parallellt, och periodvis inkommer många samtal efter varandra vilket gör att du måste trivas i den typen av arbetsmiljö.
Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och vi ser gärna att du har kännedom om Scanias produkter och/eller transportbranschen. Har du dessutom en positiv inställning och uppskattar att arbeta i ett sammansvetsat team så har du hittat rätt.

Så ansöker du
Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser.
Ansök så snart som möjligt, senast 2025-03-02. Urval och tillsättning kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten.
För mer information, kontakta gärna
Petri Kekkonen, Chef Scania Assistance Northern Europe, BACN, 08-553 89168

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
151 87  SÖDERTÄLJE

Jobbnummer
9153877

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: