Finsktalande IT-Supporttekniker till Advania

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finsktalande IT-Supporttekniker till Advania" (publicerad 2024-07-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-04-03

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Advania har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Advania en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge, Island, Finland, Danmark och UK. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för sina kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap. Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart, och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar, förenkla deras vardag.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-supporttekniker får du arbeta med människor och teknik, det bästa av två världar! Som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du tar emot ärenden från Advanias kunder som du följer upp och slutför. Arbetsuppgifterna är bland annat hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner, administration inom active directory, felsökning samt identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans. I rollen som IT-supporttekniker hos Advania har du möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem. Det är viktigt att Advanias kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och Advania tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning inom IT eller teknik
• Flytande i svenska, finska och engelska i tal och skrift
• Stort tekniskt intresse
• Tidigare erfarenhet av att jobba i servicedesk med IT-support eller teknisk support är meriterande
• Kunskap inom exempelvis Windows OS och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem är meriterande

I rollen som IT-supporttekniker hos Advania är dina personliga egenskaper av största vikt. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Vidare har du ett stort tekniskt intresse och ett driv att lära dig mer och utvecklas. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp och trivs i en miljö där kunskap delas med varandra och som ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sebastian Gille-Johnson
sebastian.gille-johnson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7619609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: