Finsk- och svensktalande orderkoordinator

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår kund söker vi nu en serviceinriktad och noggrann finsk- och svensktalande orderkoordinator. Vår kund är marknadsledande i sin nisch och tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Initialt kommer att du vara anställd hos Placera Personal och uthyrd till kunden, för att sedan bli anställd av kundföretaget. Arbetsmiljön på företaget karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en finsk- och svensktalande orderkoordinator med placering på det svenska huvudkontoret i Sollentuna.

Tjänsten
Rollen som finsk- och svensktalande orderkoordinator innebär att du dagligen kommer att arbeta med alla delar i orderprocessen från säljorder till leveransbevakning. Utöver tät kontakt med säljkåren kommer du att ha direkt kontakt med kunder och även ta kundsamtal.

Publiceringsdatum
2012-08-02

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som orderkoordinator är följande:

• Se till att kundorder följer orderflödet - från registrering / scanning till leverans
• Bevakning av orderstatus och leveranstid samt återkoppling till säljarna
• Orderregistrering i SAP
• Kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor
• Rapportering och uppföljning

Kvalifikationer
För att passa i rollen som orderkoordinator ser vi att du har följande:

• Gymnasial utbildning
• Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundorienterad verksamhet
• Starkt meriterande med erfarenhet av SAP alternativt något annat affärssystem
• Flytande svenska och finska i tal och skrift och god engelska
• Goda kunskaper i Office-paketet väl (främst Excel och Word).

Vi söker dig som vill du arbeta som orderkoordinator i en miljö där det händer mycket och tempot ofta är högt! För tjänsten krävs att du är noggrann, tydlig och tar stort ansvar för ditt eget arbete! Du lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person.

Arbetstider och omfattning
Heltid / Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Eriksson, 08-586 22 725

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1304331

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: