Finansassistent till Ägarstyrning och finans

Södertälje kommun, Ägarstyrning och finans / Företagsekonomjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Ägarstyrning och finans i Södertälje

Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?
I Södertälje är alla verksamheters kontor samlade i en gemensam kommunförvaltning. De kommunala bolagen är samlade i en bolagskoncern, Telge AB. Koncernperspektivet är viktigt och kommunens och Telges finansiella verksamhet hanteras av en centraliserad internbank. Den sköter såväl kommunens som bolagskoncernens totala finansierings- och ränterisk. Internbanken ansvarar för alla finansiella affärer på kapitalmarknaden. Internbanken hanterar koncernens finansiella flöden i syfte att uppnå samordningsfördelar och bästa möjliga villkor på finansiella tjänster. Koncernsamordningen omfattar hantering av penningflöden, placeringar av överskottslikviditet, likviditetsplanering/uppföljning, finansiering, valutahantering och rapportering. Internbanken ansvarar för att den finansiella verksamheten bedrivs på det sätt och inom de ramar som kommunstyrelsen beslutat.

Publiceringsdatum
2011-09-01

Arbetsuppgifter
Vi är idag ett team på fyra personer fördelat på middleoffice, frontoffice och finanschef och nu söker vi en person till backoffice. Teamet arbetar i tät dialog med varandra i ett kreativt och utvecklingsdrivet klimat. Tjänsten är placerad i det nybyggda stadshuset i Södertälje. Du kommer att arbeta med backofficegöromål.
Jobbet som backofficemedarbetare innebär bla följande:
Uppdatering av likviditetsprognos, kassaavstämning, betalningar / betalningsflöden, bokföringsorder, kontoavstämning, affärsavstämning, revershantering, dokumentationshantering och uppdatering av hemsidan.

Kvalifikationer
Du är minst gymnasieekonom, men har gärna en högskoleutbildning inom ekonomi. Personligheten är mycket viktig då teamet är litet och jobbar nära varandra. Vi söker Dig som är en person med mycket god samarbetsförmåga som kan bidra till teamets redan starka "vi-känsla". Vi vill att du kan arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt, handlar i enlighet med fattade beslut, värdegrund, verksamhetsplan och mål policies. Du har lätt för att lära och kommer snabbt in i hur olika verksamhetssystem fungerar. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Vi ser gärna att Du ha något års erfarenhet från liknande arbete, men det är inget krav.
Vi söker dig som är engagerad och liksom vi tycker att kommunens arbete är betydelsefullt. Välkommen att växa med Södertälje kommun.
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse., upphör: 2012-09-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A232143
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Camilla Broo, 08-5230 6963

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Ägarstyrning och finans

Adress
Södertälje kommun, Ägarstyrning och finans
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
1018661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Ägarstyrning och finans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Ägarstyrning och finans: