Financial Controller till storbolag inom Vård och Omsorg
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till vår kund inom branschen vård och omsorg söker vi en rutinerad Financial Controller. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/EQonomy på ca 6 månader med möjlighet till fast anställning hos kund därefter. Uppdraget är på heltid och startar omgående.
Ditt uppdrag
Vi söker nu en Financial Controller till vår kund med kontor i Solna. Som Financial Controller kommer du att säkerställa företagets resultat ur ett redovisningsperspektiv samt bistå i bokslutsarbetet. Exempel på andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:
• Rapportering och avstämningar
• Ansvara för den löpande redovisningen och vara behjälplig vid koncernredovisningen
• Bistå i arbetet med analys och förklaringar av resultat- och balansräkning, bokföring samt lokal redovisning
• Delaktig i sammanställning av årsredovisning och revision
• Utföra ekonomirelaterade förbättrings- och utvecklingsprojekt på redovisningsavdelningen
Utöver detta kommer du att arbeta mycket med att skapa struktur. I rollen som Financial Controller rapporterar du till redovisningschefen.
Publiceringsdatum2016-03-16BakgrundVi söker dig som har ca 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete gärna i en roll som redovisningsekonom, redovisningsansvarig eller revisor. Du har också tidigare erfarenhet av analysarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat på ett internationellt bolag. Du har erfarenhet från flera stora affärssystem samt goda kunskap i Excel.
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad. Du har lätt för att se samband, har ett gott tålamod och är mycket effektiv. Du drivs av att vara delaktig samt av att utveckla och förbättra processer, rutiner och sätta strukturer.
När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Camilla Lundberg (
camilla.lundberg@wise.se ) och konsultchef Sofie Forsman (
sofie.forsman@wise.se ).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Konslutuppdrag Konsultuppdrag
ErsättningKonsultlön
Friskvårdsbidrag
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-11
Ange följande referens när du ansöker: 2088
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Lundberg
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 2727777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.