Financial Controller (föräldravikariat)

Hedera Group AB (publ) / Controllerjobb / Göteborg
2025-03-11


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedera Group AB (publ) i Göteborg, Öckerö, Lilla Edet, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Letar du efter ett uppdrag där du kan briljera med dina kunskaper i analyser och finansiellt stöd? Då kan du vara den vi söker när vår klippa till Financial Controller inom personlig assistans är föräldraledig.
Tjänsten är på heltid i 10 månader med start i maj 2025.
Du utgår från vårt nya och fräscha kontor i Göteborg och har även möjlighet att arbeta på distans.
Du rapporterar till CFO i Göteborg och ingår i den operativa ledningsgruppen för affärsområdet personlig assistans.
Du har ett nära samarbete med affärsområdeschefen och med våra verksamhetschefer runt om i landet.
Som Financial Controller är du en viktig pusselbit i att få ihop helheten inom vår assistansverksamhet. Du arbetar bland annat med
månads- och årsbokslut,
analyser och rapporter,
avvikelseanalys mot budget och kostnadskontroll,
budgetarbete,
rådgivning och stöd till ledning och verksamhet,
löpande bokföring,
moms-, skatt och inkomstdeklarationer,
löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer, och
intern och extern finansiell rapportering.

Om dig
Du är strukturerad, prestigelös och ansvarstagande och du har flera års arbete med liknande uppgifter.
Mer om tjänsten
VI är i en spännande och föränderlig bransch och vi söker engagerade medarbetare som vill växa tillsammans med oss. Vi tror på frihet under ansvar och tycker det ska vara kul att gå till jobbet. En inkluderande företagskultur där vi är stolta över det vi gör är en självklarhet för oss.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, förmånliga personalrabatter via Benifex (Benify), tjänstepension och avtalsförsäkringar. Du omfattas av kollektivavtal via Kompetensföretagen Almega.

Publiceringsdatum
2025-03-11

Om företaget
Hedera startade 2015 och har på kort tid utvecklats till att bli en erfaren och effektiv aktör med fokus på kvalitet. Idag har Hedera verksamheter inom personlig assistans och bemanning. Hederas tillväxtstrategi är att förvärva bolag inom vård och omsorg samtidigt som vi levererar en organisk tillväxt. Vi har ett viktigt uppdrag i att möjliggöra att kompetens och engagemang stannar inom vården och att leverera en högkvalitativ assistans. För det krävs att vi hela tiden strävar efter att bli en ännu bättre arbetsgivare för våra medarbetare och att vi arbetar aktivt att bibehålla våra höga eNPS-värden. I senaste medarbetarundersökningen för tjänstemän uppmättes ett eNPS-värde på 37, vilket vi är otroligt glada och stolta över.
Hos oss får du drivna kollegor, en arbetsplats med högt i tak och möjligheter att utvecklas!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-31
E-post: lisa.lund@hederagroup.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Financial controller".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hedera Group AB (publ) (org.nr 556802-2155), http://www.hederagroup.se
Drakegatan 10 (visa karta)
412 50  GÖTEBORG

Arbetsplats
Hedera Group AB publ

Kontakt
HR-chef
Lisa Lund
lisa.lund@hederagroup.se
0729-75 04 28

Jobbnummer
9213437

Prenumerera på jobb från Hedera Group AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedera Group AB (publ):