Financial Controller

Randstad AB / Controllerjobb / Sandviken
2025-10-01


Visa alla controllerjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Ockelbo, Älvkarleby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-10-01

Dina arbetsuppgifter
För en kunds räkning söker vi nu en analytisk och noggrann Financial Controller för ett konsultuppdrag på 6 månader.
Vår kund är ett internationellt företag och inom deras ekonomifunktion agerar man som en viktig affärspartner till verksamheten, där man genom analys och expertis bidrar till att nå företagets övergripande mål.
Som Financial Controller är ditt huvudsakliga ansvar att hantera finansiell data och förse organisationen med kvalificerat ekonomiskt stöd. Du kommer att arbeta nära med andra controllers och ekonomifunktioner inom bolaget. Uppdrag erbjuder varierande roll där du får möjlighet att utvecklas professionellt, samtidigt som du bygger vidare på din karriär inom ekonomi.
För att trivas i rollen tror vi att du är en organiserad och strukturerad person med ett starkt öga för detaljer. Du har en förmåga att se helheten och omvandla siffror till värdefulla insikter. Samt att du är en sann lagspelare som värdesätter samarbete för att nå gemensamma mål.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. Vi erbjuder dig tryggheten från ett kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver detta får du en unik möjlighet att bygga på ditt CV, möta olika företagskulturer och skaffa dig värdefull erfarenhet från olika branscher. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss!
Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan!
Du ansöker via vår hemsida: www.randstad.se. senast 2025-10-10. Vi tillämpar löpande urval och introduktioner, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Lindström på amanda.lindstrom@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Löpande redovisning, administration och rapportering
Hantering av manuella journalposter och balansräkningar
Uppföljning och analys av ekonomiska utfall
Säkerställa efterlevnad av företagets interna finansiella riktlinjer och policys
Aktivt delta i att dokumentera, utveckla och förbättra processer och arbetssätt

Kvalifikationer
Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
Du har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och finans
Erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem är starkt meriterande
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Hourly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Amanda Lindström
amanda.lindstrom@randstad.se
+46703281977

Jobbnummer
9536133

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: