Financial Controller
Randstad AB / Controllerjobb / Gävle
2025-02-17
Visa alla controllerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-02-17Dina arbetsuppgifterVi söker nu en Financial Controller till vår spännande kund i Gävle!
I rollen som Financial Controller hos vår kund kommer du arbeta operativ med avancerade bokslutsuppgifter och säkerställa kvalitén och leveransen av bokslutsprocessen. Du kommer att arbeta med analyser, förbättringar och åtgärder som för utvecklingsarbetet framåt. Du ansvarar även för kunskapsöverföringen till kollegor genom att utbilda och coacha. Samt kommer du att arbeta dagligen i företagets ärendehanteringssystem.
Vi önskar att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vi önskar att du besitter expertkunskap inom redovisning och har en gedigen erfarenhet av att arbeta inom finans. För att trivas i rollen tror vi att du ansvarstagande, initiativtagande, serviceinriktad och kommunikativ.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av vårakunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt att du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga.
Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2025-02-28. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Amanda Lindström på
amanda.lindstrom@randstad.seAnsvarsområden
Ansvarar för att utveckla interna arbetssätt samt arbetar med övrigt utvecklingsarbete på företaget
Ansvarar för att utreda och lösa komplexa frågeställningar
Arbete i ärendehanteringssystemet och utföra operativa arbetsuppgifter
Ansvarar för kunskapsöverföring på avdelningen
Utföra avancerade bokslutsuppgifter och säkerställer kvalitén och leveransen av bokslutsprocessen
KvalifikationerExpertkunskap inom redovisning
Mycket got erfarenhet av att arbeta inom finans
Goda språkkunskaper i svenska och engelska
Van att samarbeta med kollegor
Stort engagemang för att nå uppsatta mål
Initiativtagande och lösningsfokuserad som ser möjligheter och vågar prova nytt
Strukturerad och ansvarstagande
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Amanda Lindström
amanda.lindstrom@randstad.se +46703281977 Jobbnummer 9170316