Financial BI & Planning Sales Executive
Staria Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
2023-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Financial BI & Planning Sales Executive" (publicerad 2023-10-17) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Staria Sweden AB i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vill du förena din finansiella expertis med din passion för försäljning? Vi söker en Financial BI & Planning Sales Executive som brinner för att erbjuda innovativa finansiella och tekniska lösningar till företag i Sverige och Norden. Om du trivs med att bygga relationer, utforska nya affärsmöjligheter och arbeta i en samarbetsdriven miljö, fortsätt då läsa!
Vad innebär rollen?
Vi inleder en ny långsiktig plan med fokus på att vår BI & Planning-verksamhet ska växa i Norden. Som den ledande NetSuite-partnern i Europa har vi upplevt stora framgångar och förväntar oss nu en liknande tillväxt inom BI & Planning. Med en helt ny och exceptionell produkt i vår portfölj är vi redo att erövra den nordiska marknaden.
Din roll som Financial BI & Planning Sales Executive är nyckeln till vår tillväxt i Sverige och Norden. Genom ett nära samarbete med andra Starians kommer du att ligga i framkant när det gäller att marknadsföra implementeringar och licenser av vår BI & Planning-lösning. Tillsammans kommer ni att ta fram nya lösningar, driva säljprocessen framåt, engagera er i demos, skapa offerter och avtal och planera implementeringar. Dessutom kommer du att ha möjlighet att visa upp vår lösning på mässor och evenemang. Vi värdesätter proaktivt engagemang, så även om cold calling inte kommer att krävas, förväntar vi oss att du är angelägen om att få kontakt med potentiella kunder via plattformar som LinkedIn.
Din gedigna förståelse för grundläggande ekonomiadministration, inklusive redovisning, finansiell rapportering och budgetering, kommer att vara en hörnsten i din framgång. Du kommer att använda denna kunskap för att effektivt samarbeta med beslutsfattare på C-nivå, särskilt CFO:er, förstå deras unika smärtpunkter och presentera lösningar som driver deras företag framåt.
Ditt fokus kommer initialt att ligga på den nordiska marknaden, främst Sverige och Norge, med potentiell expansion till andra länder i framtiden. Du kommer att ha autonomin att leda försäljningsprocessen i dessa regioner och bana väg för ytterligare tillväxt på den bredare EMEA-marknaden.
Du kan vara baserad i antingen Stockholm eller Göteborg. Vi arbetar i en hybridmodell vilket innebär att du är varmt välkommen till våra moderna och mysiga kontor, men du kan även arbeta mycket flexibelt på distans.
Varför Staria?
Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med en modern produkt som tillför något nytt och spännande till marknaden. Vi tillhandahåller omfattande stöd när det gäller marknadsföring, affärsutveckling, produkthantering och pre-sales, vilket ger dig möjlighet att briljera i din roll. På Staria främjar vi en tillväxtorienterad miljö, och din karriär kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation.
Vårt säljteam har en stark känsla av kamratskap och samarbete, där kollegor bryr sig om varandra och arbetar tillsammans mot gemensam framgång. Vi prioriterar en stödjande miljö framför hård konkurrens, vilket gör att alla kan trivas och glädjas åt det de gör.
På Staria kommer du att vara en del av en stabil, framgångsrik och internationell organisation där expertis i toppklass möter en vänlig, låghierarkisk arbetsmiljö. Vi prioriterar ditt välbefinnande och din utveckling och har erhållit Future Workplaces-certifieringen som ett bevis på vår utmärkta medarbetarerfarenhet.
Vi erbjuder dig genuint flexibla arbetstider och alternativ för distansarbete, även från utlandet. Samtidigt erbjuder vi möjligheter att få kontakt med dina kollegor genom kontorsfrukostar, team-dagar och evenemang.
Lär känna ditt potentiella framtida team här: Staria's international sales team is working with growth companies - YouTube
Vad letar vi efter?
För att personen ska lyckas i rollen söker vi en säljare med en gedigen meritlista av minst 4 års erfarenhet inom försäljning av finansiella tjänster, system eller liknande lösningar (t.ex. ERP, Business Intelligence, SaaS-produkter med finansiellt fokus) till medelstora företag.
Din förmåga att skapa effektiv kommunikation med höga beslutsfattare, särskilt ekonomichefer, är avgörande för att bygga värdefulla relationer och framgångsrikt slutföra affärer. Dessutom är det viktigt, att du har goda kunskaper inom redovisningsprinciper och rapportering, eftersom det gör det möjligt för dig att översätta komplexa finansiella koncept till praktiska lösningar.
Du bör trivas i en teamorienterad miljö och ha god samarbetsförmåga. Ett intresse för verksamheten hos tillväxtföretag och affärsmannaskap kommer att vara till hjälp för att navigera dig effektivt inom branschen. Med tanke på karaktären av längre försäljningscykler är ett systematiskt arbetssätt och uthållighetstänkande avgörande. Flytande svenska och fullständiga yrkeskunskaper i engelska är nödvändiga, eftersom det gör att du kan engagera dig effektivt med kunder. Kunskap om finansbranschen är en extra fördel.
För denna roll krävs en universitetsexamen eller motsvarande utbildningsbakgrund.
Låt oss låsa upp nya horisonter tillsammans!
Vill du följa med oss på denna spännande resa och vara en del av teamet som förändrar landskapet för BI och planering? Ansök genom att skicka ditt CV med relevant erfarenhet senast 8.10.2023. Vi börjar gå igenom ansökningarna i augusti och är redo att snabbt gå vidare med en lämplig kandidat.
Om du har några frågor om rollen, tveka inte att kontakta vår Chief Commercial Officer, Carl Johan Ahlsell, på tel. +46 702 6311 45 eller
carljohan.ahlsell@staria.com för att boka in ett samtal.
Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen hjälper vårt rekryteringsteam dig gärna,
recruitment@staria.com. Observera att vi av GDPR-skäl endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
• ----------
Staria grundades i Finland 2003. Idag är vi 480 kollegor i 6 länder och vi fortsätter att växa. Vår breda tjänsteportfölj inom finans och NetSuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Staria Sweden AB (org.nr 556881-5913)
101 23 STOCKHOLM
Jobbnummer 8153574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.