Finance assistant

Bemanningsstyrkan / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu en Finance assistant till en av våra kunder i Kista Science City.

Du blir anställd hos Bemanningsstyrkan med placering hos vår uppdragsgivare och uppdraget är löpande. I den här rollen finns goda utvecklingsmöjligheter.

Nedan följer en beskrivning av arbetsuppgifter samt de krav som ställs på den som söker. Vi ser gärna att du skickar in ditt CV på engelska men det är inte ett krav.

Purpose of the job:

In this role you will be responsible for all areas relating to the accounting function, financial reporting and responsible to monitor daily, weekly, and monthly accounting tasks and activities.

Tasks and responsibilities:


* Perform an accurate and timely monthly, quarterly and year-end closing together with the finance manager.
* Posting daily incoming invoices in a timely and accurate way
* Perform weekly payment run for AP invoices
* Send weekly remittance information to different vendors
* Processing daily clearing
* Reconciliation of AR and AP accounts
* Supporting with month end, quarterly end and yearly closing
* Perform general supporting tasks during interim and statutory audits

Skills:


* Producing quality: accurate with an eye for detail
* Responsible: able to work towards and meet deadlines
* Independent: able to plan their time and set priorities
* Sensitivity: strong communicator, cultural awareness

Profile:

You are a flexible problem-solver with a strong hands-on mentality.

We are looking for a person with:


* Accounting or finance related degree
* 2-4 years' working experience in Finance
* Fluent in English
* Strong communication skills
* Must be able to work independently
* Willingness to travel to London and the Netherlands
* Excel intermediate skills is a must and SAP experience is an advantage
* Experience in international company would be an advantage

If this role matches your profile, and you are ambitious to work in a dynamic and challenging company, please send in your application as soon as possible.
Interviews will be held during the application period.

You will be employed by Bemanningsstyrkan, we offer you a monthly salary and healthcare funding. We have a collective agreement and you will be assigned a dedicated consultant manager.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-05-12

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 205/112
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bemanningsstyrkan bemanningsstyrkan_mail@luceosolutions.com 0852523397

Företag
Bemanningsstyrkan

Adress
Bemanningsstyrkan
16480
16480 0180

Kontorsadress
Stålgatan 11A

Jobbnummer
3494770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan: