Finance and Administration Manager

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammaren söker på uppdrag av en tysk kund en Finance and Administration Manager.

Med vår medicintekniska utrustning ger vi våra patienter med bl.a. andningsbesvär eller i andra livshotande situationer framtidsutsikter. Som företag erbjuder vi möjligheter för våra medarbetare som ställer höga krav på självständigt och kvalitativt arbete. Låter detta intressant för dig? Ansök då om att bli en av oss!

Som stöd till vår nyetablerade filial i Stockholmsområdet och som en del av företagets globala finansenhet söker vi nu en:

Finance and Administration Manager

I samarbete med vår Country Manager Sweden styr du vår filial i Sverige och ansvarar för:

• Orderbearbetning från mottagande till fakturering
• Hantering av kundfordringar: bokning av inbetalningar, betalningspåminnelser, övervakning av betalningsvillkor och kreditlimits
• Kontering och bokning av inköpsfakturor m.m.
• Materialplanering: Kontrollera lager och beställa nya produkter, samordning av lokala logistiktjänster (inklusive tull- och importfrågor)
• Controlling: Månadsrapporter och förberedelse av budget samt forecasts till huvudkontoret i Hamburg
• Förberedelse av årsbokslutet och samarbete med skattekonsulten
• Allmän administration samt övervakning av offentliga upphandlingar, kundutskick och samordning av mässdeltaganden.

Du rapporterar till Country Managern och stämmer löpande av med den ansvarige controllern på huvudkontoret i Hamburg.

Din Profil:

• Du har en akademisk examen eller likvärdig utbildning inom ekonomi.
• Du har flera års yrkeserfarenhet, gärna inom bokföring.
• Du talar och skriver svenska obehindrat och behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift.
• Siffror samt tids-/mötesplanering hanterar du noggrant.
• Du arbetar självständigt och är pålitlig.
• Du är van vid att använda MS-Office, erfarenhet av bokföringsprogram är meriterande.

Du är välkommen med din ansökan per e-post och på engelska till malin.andersson@handelskammer.se . Sista ansökningsdag är den 31 januari 2013.

Vid frågor kontakta gärna vår rekryteringskonsult på Tysk-Svenska Handelskammaren, Malin Andersson, 08-665 18 96, malin.andersson@handelskammer.se

Publiceringsdatum
2013-01-16

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: malin.andersson@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
1439340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: