Fastighetsskötare
Marks Bostads AB / Fastighetsskötarjobb / Mark
2021-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsskötare" (publicerad 2024-04-03) ⬅️
Visa alla fastighetsskötarjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks Bostads AB i Mark Marks Bostads AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Marks kommun. Vårt bostadsinnehav består av ca 3700 lägenheter inkl. äldreboenden. Vi är totalt 60 medarbetare, varav 20 är placerade på kontoret i Kinna. Fastighetsskötarna arbetar i 14 arbetsgrupper på olika orter inom kommunen. Genom att erbjuda god service, delaktighet och inflytande skapar vi trygga och trivsamma bostäder för alla. Vi erbjuder prisvärda bostäder och tjänster samt bidrar till ett gott och hållbart samhälle.
Det ena jobbet är på vårt områdeskontor i Horred och du utför dina arbetsuppgifter i Horred.
Det andra utgår från vårt områdeskontor i Björketorp, men arbetsuppgifterna utförs även i Berghem, Fotskäl och Hajom.
Du kommer automatiskt få en fråga när du skickar in din ansökan om vilken tjänst du söker alternativt båda två.
Du arbetar både utomhus och i våra fastigheter och hemma hos våra hyresgäster.
Du har daglig kontakt med våra hyresgäster som kommer uppskatta dina insatser och goda bemötande. Det syns i vår kundnöjdhet som vi mäter kontinuerligt.
Du ingår i en grupp av fastighetsskötare och tillsammans planerar ni era arbetsuppgifter för dagen och veckan.
Du gillar att jobba både självständigt och tillsammans med andra.
Alla våra fastighetsskötare rapporterar till Fastighetsservicechef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Utföra reparationer, inom VVS, el, vitvaror, samt utföra enklare snickeri mm.
Ta emot och hantera felanmälan.
Sköta inre och yttre städning.
Sköta grönytor, snöröjning och sandning beroende på säsong och väderlek.
Läsa av och dokumentera förbrukningsvärden.
Utföra verksamhetsservice i våra fastigheter med äldreboenden.
Ha anläggningsansvar för brandlarm på äldreboende.
Utföra städkontroller vid avflyttning. Intern utbildning krävs.
Dela ut information i postfack.
Publiceringsdatum2021-10-06Dina personliga egenskaperDu tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är flexibel samt motiveras av att visa goda resultat.
Du är öppen och lyhörd, och är praktiskt lagd samt har stort intresse av att lära dig det du eventuellt ännu inte behärskar.
Du trivs med att ge service och ett gott bemötande, vilket är mycket viktigt både i relation till arbetskamrater och i dialogen med alla hyresgäster.
Det är även viktigt att du tycker om att arbeta strukturerat och har god planering som arbetssätt.
Kompetens
Du har god arbetserfarenhet av nämnda arbetsuppgifter i en liknande verksamhet.
Det är starkt meriterande om du har en fastighetsskötarutbildning eller liknande i din CV.
Du kommer ha anläggningansvar för brandlarm på äldreboende och det är stor fördel om du har utbildning och erfarenhet av detta sedan tidigare.
Du talar och skriver svenska obehindrat och har du fler språkkunskaper eller annat modersmål kan det vara till fördel.
B-körkort är ett krav, utökad behörighet (B96) är starkt meriterande samt utbildning och vana av att köra lastmaskin.
Du är även van att använda relevanta IT-system i ditt jobb som ett stöd vid kommunikation och för att hitta relevanta fakta.
Urval
Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi utgår även från gruppens nuvarande sammansättning och tar hänsyn till medarbetarnas önskemål.
Referenser från tidigare arbetsgivare kommer efterfrågas. Provanställning på 6 månader kan bli aktuellt.
Bra att veta
Vi vill ta tillvara på de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald medför verksamheten.
Vi tar endast emot ansökningar via platsannons, ej via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmail som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.
Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att som kommunalägt bolag omfattas vi av offentlighetsprincipen.
Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.
Första anställningsdag: 6 december eller så snart det är möjligt efter avslutad rekryteringsprocess och baserat på eventuell uppsägningstid.
Arbetstid : 06.45 - 16.00 alla vardagar. En timma lunch, ej flextid.
Frågor innan du söker?
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta fastighetsservicechef Stefan Fogelberg, 0320-217316, eller HR-chef Lena Helander, 0320-217310.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
06.45 - 16.00 .
ErsättningKollektivavtal - Fastighetsanställda
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMarks Bostads AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marks Bostads AB (org.nr 556180-9319),
http://www.marksbostadsab.se Jobbnummer 6019524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.