Fastighetsförvaltare till Fastighetsenheten Tyresö kommun

Tyresö Kommun / Fastighetsskötarjobb / Tyresö
2023-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fastighetsförvaltare till Fastighetsenheten Tyresö kommun" (publicerad 2023-03-27) ⬅️


Visa alla fastighetsskötarjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tyresö Kommun i Tyresö, Stockholm, Täby eller i hela Sverige

Vad vi gör och vill
Enheten för fastighet som ansvarar för förvaltning och drift av kommunens verksamhetslokaler; skolor, förskolor, äldreboenden och socialpsykiatri söker en engagerad och lösningsorienterad fastighetsförvaltare med höga ambitioner och en vilja att utveckla Tyresös fastighetsverksamhet med oss.

Den totala förvaltade ytan är ca 200 000 kvm.

Tyresö kommun är en expansiv kommun med visioner om dagens 48 000 invånare ska bli 60 000 invånare år 2035. Kanske vill du vara med och forma framtidens Tyresö tillsammans med oss? Tyresö når du smidigt med buss från centrala Stockholm.

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade och positiva kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta ansvar. Du kommer att ingå i ett glatt, engagerat och utvecklingsinriktat team om 16 personer som ser till att fastigheterna inom Tyresö kommun har en välfungerande förvaltning och drift både i dag och i framtiden. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda kommunens verksamheter prisvärda och funktionella lokaler som håller kvalitet.

Fastighetsenheten är en av nio enheter inom avdelningen för samhällsmiljö och infrastruktur på samhällsbyggnadskontoret. Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för kommunens stadsutveckling; från första idé till förvaltning. Hos oss får du goda möjligheter att arbeta i olika skeden och att vara med och ta ansvar för fastighetsutvecklingen i dess olika skeden. Enheten är placerad i nybyggda lokaler på Radiovägen i Tyresö.

Publiceringsdatum
2023-02-02

Om tjänsten
I rollen som fastighetsförvaltare har du det övergripande och affärsmässiga ansvaret för ca 50 000 kvm verksamhetslokaler såsom exempelvis skolor/förskolor äldreboenden och andra kommunala verksamheter. Det innebär att utveckla, bevara och förädla fastigheterna, att fastigheternas ekonomi utvecklas enligt mål och planer och tillse att kunderna är nöjda.

För oss är verksamheternas behov i fokus och en stor del av våra hyresgäster är kommun interna. Du ansvarar för att ha regelbundna kund/hyresgästmöten och i huvudsak är det du som är hyresgästens första kontakt, förutom vår felanmälan som sköts av en koordinator.

Du ansvarar för att myndighets- och fastighetsägaransvaret upprätthålls, planerar och säkerställer genomförandet av obligatoriska egenkontroller och andra lagstadgade kontroller kopplade till fastighetsägandet i ditt område.

Vidare kommer ekonomisk planering och styrning samt uppföljning per objekt ingå, där du kommer vara ekonomiskt ansvarig.

I tjänsten ingår även planering och genomföra av mindre investerings- och underhållsprojekt där kontakt med olika entreprenörer ingår samt att söka eventuella bygglov. Du kommer ha hjälp av tekniska förvaltare inom klimat, el, bygg/mark samt larm&bevakning vid större och teknikkrävande ombyggnationer och hyresgästanpassningar. Dessa specialister kommer initiera olika behov i fastigheterna. Vi är inne i ett expansivt skede så det ställer krav på att du verkligen tycker om att verka mitt i förändringen.

Du kommer att vara delaktig i utvecklingsfrågor på alla nivåer inom kommunen, ingå i strategiska ämnesgrupper inför förstudier av nya lokaler med mera.

Tjänsten har i dagsläget inget personalansvar.

Vem är du?
Vi söker dig som har akademiskt utbildning eller har inhämtat motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. För att vara framgångsrik i rollen och få framdrift i ärenden och projekt är det viktigt att du har lätt för att ta initiativ till kontakter/samarbeten inom avdelning såväl som inom kontoret. I rollen som affärsmässigt ansvarig för fastigheterna är det väldigt angeläget att du har förmåga att kunna analysera utmaningar/frågeställningar du ställs inför för att kunna bedöma rätta åtgärder med mera. Tjänsten är krävande och det ställer höga krav på vikten av att prioritera.

Vi vill att du har erfarenhet inom fastighetsförvaltning såväl tekniskt, som ekonomiskt och juridiskt. Det är meriterande om du även har erfarenhet av förvaltning av kommunala verksamhetslokaler.

Vi ser gärna att du är väl bevandrad i hyresjuridiken.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift och att du är van att arbeta digitalt och du skall också ha B-körkort.

Som person är du social och har lätt för kontakter med både verksamheter och leverantörer. Vi ställer stor vikt vid teamarbete och affärsmässig professionalitet. Kulturen "God Ton" är en grundförutsättning.

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 27 februari . Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:

Joakim Wangler Tf Fastighetschef, joakim.wangler@tyreso.se, 070-4889164

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/30".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tyresö kommun (org.nr 212000-0092)

Kontakt
Joakim Wangler
+46857829164

Jobbnummer
7407008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tyresö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tyresö Kommun: