Fastighetsförvaltare
Kristinehamns kommun, Fastighetsavdelningen / Fastighetsskötarjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Fastighetsavdelningen i Kristinehamn Är du en serviceinriktad person som alltid har kunden i fokus? Har du lätt för att samarbeta och tycker om att träffa nya människor? Då kan du vara vår nya kollega! Vi på fastighetsavdelningen söker en fastighetsförvaltare.
Vi är en liten organisation som tillsammans förvaltar kommunens fastigheter. På vår avdelning arbetar 11 medarbetare, fem fastighetstekniker, en energitekniker, fyra på administration (förvaltare, handläggare samt chef) och en skogsförvaltare. Vi förvaltar kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. Vi har även hand om kontrakt och hyreshantering samt service, tillsyn och förebyggande underhåll. Byggnadsbeståndet består i huvudsak av förskolor, skolor, idrottsanläggningar och olika typer av vårdboenden, men också byggnader såsom Rådhuset och Wahlundsgården.
Fastighetsavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen. Vår förvaltning består av cirka 150 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park-och fritid, kost- och service, renhållning, stab och VA. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Utöver det sköter vi också insamlingen av hushållsavfall och driver kommunens avfallsanläggning.
Publiceringsdatum2020-12-10ArbetsuppgifterI rollen som fastighetsförvaltare har du kontakt med hyresgäster och myndigheter, planerar och genomför underhållsarbeten och mindre byggprojekt samt hanterar olika driftsfrågor. Du upprättar och bevakar hyreskontrakt tillsammans med avdelningens handläggare. Vi jobbar efter kommunens lokalförsörjningsprocess där du blir en viktig kugge i samarbetet med de kommunala verksamheterna som är våra hyresgäster. I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med kollegorna budgetera och göra ekonomisk uppföljning/analys. Du rapporterar till Fastighetschefen. Tjänsten innefattar inget personalansvar.
Arbetet innefattar bl.a.
Ta fram underhållsplaner för byggnaderna i ditt område
Fastighetsfrågor som renoveringsplanering och mindre projekt
Hantering av felanmälningar
Proaktivt arbete för effektivt lokalutnyttjande
Se till att lagar och förordningar följs
Bevaka att myndighetsbesiktningar utförs i tid
Tänka ekonomiskt utifrån hela kommunens perspektiv
Upphandling och uppföljning av anlitade konsulter och entreprenörer
Hyresgästanpassningar
Hantering/kontering av fakturor
KvalifikationerDu som söker har en högskoleutbildning eller yrkeshögskoleexamen inom fastighetsförvaltning alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
För att lyckas i tjänsten behöver du gedigen arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen. Du har med dig goda kunskaper inom fastighetsekonomi, fastighetsjuridik och hyresrätt samt kunskaper inom byggnadsteknik.
Du trivs med att ha många kontaktytor, verkar genom ett service- och målinriktat arbetssätt med god förmåga att fånga och förstå behov i verksamheten. Som fastighetsförvaltare har du förmåga att fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv på ett strukturerat och resurseffektivt sätt. Du uppskattar att få möjlighet att påverka och bidra till avdelningens och förvaltningens utveckling.
Som person är du positiv, driven och engagerad. Du har lätt för att skapa kontakter samt har en god samarbetsförmåga. Ditt förhållningssätt är affärsmässigt och du är ansvarsfull och noggrann. För att trivas i rollen bör du tycka om att arbeta både strategiskt och operativt. Du får en möjlighet att påverka i en spännande och varierande vardag där kunden och våra byggnader står i fokus.
Goda kunskaper i svenska tal och skrift är ett krav då arbetet kräver en god kommunikation med externa och interna aktörer. Du ska ha god datorvana och erfarenhet av arbete i fastighetssystem samt B-körkort.
Tidigare erfarenhet från fastighetsförvaltning är meriterande.
ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.
Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.
Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristinehamns kommun, Fastighetsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A992153".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)
Arbetsplats Kristinehamns kommun, Fastighetsavdelningen
Jobbnummer 5482251
Observera att sista ansökningsdag har passerat.