Fastighetsförvaltare
Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och
utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.
Vi söker nu dig som vill arbeta med fastighetsförvaltning. Fastighetsförvaltarens övergripande ansvar är att underhålla, utveckla och säkerställa fastigheter och kontor hos Svenska kraftnät. Du kommer att tillhöra enheten Fastighet vars uppdrag är att förvalta och utveckla Svenska Kraftnäts kontorsfastigheter och kontorsarbetsplatser samt ansvara för genomförandet av den fysiska säkerheten och samordning av arbetsmiljöarbete gällande kontor. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Publiceringsdatum2018-12-19ArbetsuppgifterDu kommer främst att ansvara för utveckling och förvaltning av kontorsfastigheter och kontorsarbetsplats, leda projekt för ombyggnationer, utöka och minska kontorsyta samt vara beställare för våra leverantörer gällande fastighetsägare och övriga leverantörer. Rollen innefattar även:
• Ekonomisk planering, granskning och uppföljning
• Samordna arbetsmiljöansvar
• Ansvara för brandsäkerhetsfrågor
• Genomföra säkerhetskrav
• Strategi, planering, omvärldsbevakning och innovation
Vårt erbjudande till dig
Du kommer att få möjligheten att utveckla funktionen fastighetsförvaltning samt vara nyckelperson i spännande projekt. Svenska kraftnät har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare med stort fokus på samarbete och effektivitet för att uppnå vår vision om att bli ledande. Det innebär att du som medarbetare ges möjlighet till egen utveckling, balans i arbetet och privatliv, goda förmåner och mycket mer som du kommer att upptäcka vid kontakt med oss.
Din bakgrund
Du har ekonomisk utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i att leda och driva projekt, att driva utvecklingsfrågor, ekonomisk uppföljning samt samverkan både internt och externt. Du ska ha:
• Flera års erfarenhet av att driva projekt
• Flera års erfarenhet av leverantörsrelationer
• Erfarenhet av fastighetsförvaltning
• Erfarenhet av ekonomisk uppföljning
• Erfarenhet av att utveckla kontorsarbetsplats
Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
• Erfarenhet av el, ventilation, reservkraft och tele
• Erfarenhet av affärsförhandling
Dina personliga egenskaper
Du är kommunikativ och har lätt för att skapa kontakter då denna roll innebär många kontaktytor inom och utanför Svenska kraftnät. Du har vana att se helheten men samtidigt kunna fördjupa dig inom en fråga samt och har förmågan att arbeta strukturerat, metodiskt och göra prioriteringar under press. Du hanterar affärssituationer med lätthet och kan utan problem växla mellan strategiskt tankesätt och dagligt arbete. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.
Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskrimi-nering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Monica Halldin, tel. nr. 010-475 84 34 alternativt HR-specialist Johanna Engdahl, tel. nr. 010-4758355. Fack-liga representanter är Maria Bergqvist, Saco, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fö
rnamn.efternamn@svk.se.
Välkommen med din ansökan senast den 6 januari. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är snart 670 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.
Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på
www.svk.se.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
AdressSvenska Kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg
KontorsadressBox 1200
Jobbnummer 4519794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.