Familjerättssekreterare

Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Fagersta, Lindesberg, Filipstad, Gävle, Flen eller i hela Sverige

Individ- och familjeomsorgen söker:
Familjerättssekreterare
i samverkan mellan Fagersta, Norberg och Skinnskattebergs kommuner
Ref.nr: 33/2010
Tjänsten: Tillsvidareanställning, 100%
Sista dag att ansöka är 2010-12-17
Tillträdesdag: 2011-01-15
Nu söker vi familjerättssekreterare för en nysatsning! För att utveckla verksamheten och satsa på familjerättsfrågor skapar kommunerna Fagersta, Norberg och Skinnskatteberg en gemensam familjerätt. Verksamheten består av en heltidstjänst och riktar sig till medborgarna i de tre kommunerna. I Fagersta bor ca 12 300 invånare, i Norberg ca 5 700 och i Skinnskatteberg ca 4 600 invånare. Organisatoriskt ingår familjerätten i Individ- och familjeomsorgen i Fagersta.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. Tågtrafiken är välutbyggd - en resa mellan Fagersta och Västerås eller Örebro tar ca en timme. Till Stockholm åker man på knappt två timmar.

Publiceringsdatum
2010-11-30

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att bland annat att handlägga vårdnads-, boende- och umgängesutredningar på begäran av Tingsrätten. Du genomför adoptionsutredningar och vissa faderskapsutredningar. Du erbjuder även samarbetssamtal till de skilda föräldrar som behöver hjälp med att komma överens om frågor gällande barnen.
Arbetet som familjerättssekreterare ställer höga krav på professionalitet och gott bemötande. All handläggning ska ske med barnets bästa i fokus. I lagstiftningen betonas även vikten av att tillgodose barnets behov av en nära och god kontakt med båda föräldrarna. Du kommer att få ett spännande och omväxlande arbete med stora möjligheter att påverka verksamheten. Du kommer att ha nära samarbete med socialsekreterare och öppenvårdspersonal inom de tre kommunerna.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som är erfaren, kunnig och engagerad socionom. Du har vana att leda konfliktfyllda samtal och kan förhålla dig neutral. Vi ser gärna att Du har erfarenhet av familjerättsligt arbete. Du är som person strukturerad, ödmjuk och intresserad av utvecklingsarbete. Du är öppen för nytänkande och villig att pröva nya lösningar. Du har god samarbetsförmåga.
I Fagersta kommun har vi rökfri arbetstid. Vi strävar dessutom efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Vi ser gärna manliga sökanden.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sari Korpelin, avdelningschef, 0223-442 67
Anki Olsson, bitr. avdelningschef, 0223-444 70
Fackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt, SKTF, 0223-442 60
Ann-Christine Persson, SSR, 0223-442 60
Välkommen med din ansökan med meritförteckning till:
Fagersta kommun
Socialförvaltningen
Norbergsvägen 21
737 80 Fagersta
Ansökningar tas även emot via mail: info.soc@fagersta.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 33/2010
Ansökan kan skickas till e-postadress: info.soc@fagersta.se

Kontakt
Sari Korpelin, Avdelningschef, 0223-442 67
Anki Olsson, Biträdande avdelningschef, 0223-444 70

Facklig kontakt
Britt-Marie Nohrstedt, SKTF, 0223-442 60
Ann-Christine Persson, SSR, 0223-442 60

Företag
SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
SOCIALFÖRVALTNINGEN
FAGERSTA KOMMUN
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
NORBERGSVÄGEN 19
FAGERSTA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0223-440 00
Faxnummer: 0223-17101
E-postadress: info@fagersta.se

Jobbnummer
789978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: