Familjehemssereterare

Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.

Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se

Publiceringsdatum
2016-06-07

Arbetsuppgifter
Vill du bli vår nya kollega? En av våra medarbetare går vidare till annat jobb och vi håller samtidigt på att utöka familjehemsverksamhet. Nu söker vi två stycken socionomer som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten med familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Idag består vår enhet av fem erfarna socionomer som arbetar med att rekrytera, utreda, handleda och utbilda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Som familjehemssekreterare ansvarar du också för att skriva avtal och ekonomiska rutiner kring ersättning och dokumentation.

Vi sitter fysiskt tillsammans med andra enheter på myndighetsavdelningen vilket gör det lätt att samarbeta utifrån helheten.

Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla arbetsmetoder och rutiner som kan förbättra arbetet och tillgodose det stöd familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner behöver.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är examinerad socionom och vill arbeta inom familjehemsvård, gärna med tidigare erfarenhet av detta. Det är ett plus om du ha relevant vidareutbildning som exempelvis Kälvestens intervjumodell, BBIC eller handledarutbildning. Du ska ha förståelse för vikten av gott samarbete med alla aktörer som finns runt barnet och familjen. Gedigen kunskap inom gällande lagstiftning. Du behöver kunna formulera dig väl i tal och skrift. Goda datakunskaper är en förutsättning. Resor inom tjänsten ingår, varför B-körkort är ett krav. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete på effektivt sätt och ha god analytisk förmåga.

Vi är övertygande om att en arbetsgrupp med olika kompetens, etniskt bakgrund, kön och ålder är det bästa och bidrar till ett gott arbetsklimat. Meriterande om man tidigare arbetat med familjehem och/eller kontaktfamiljer och kontaktpersoner.
Gärna kunskap inom Treserva.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-27
Ange följande referens när du ansöker: A582250
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Lindström Hultgren, Enhetschef Stöd och Resurs 0302-521632 eva.lindstrom2@lerum.se

Facklig kontakt
Jenny Hammarstedt, Handläggare, Myndighet 0302-521449 jenny.hammarstedt@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs

Adress
Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2890413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Stöd och resurs: