Familjehemssekreterare till Enheten för familjehem och familjerä
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2018-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare till Enheten för familjehem och familjerä" (publicerad 2019-06-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill bli en del av en enhet som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Vi vill ta tillvara på och utveckla din kunskap och din kreativitet. Vi hoppas du blir en av oss!
Om tjänsten
I denna tjänst som familjehemssekreterare arbetar du med det som rör barnet i familjehemmet. Du jobbar i en arbetsgrupp tillsammans med 9 andra familjehemssekreterare samt en gruppledare.
Som socialsekreterare inom Socialförvaltningens myndighetsutövning erbjuder vi dig en gedigen grund i din yrkesutövning och en mängd förmåner. Du får:
• Grundlig introduktion efter anställning
- En fadder som stöd i praktiska frågor
- Fördjupning och specialisering i en kompetenstrappa
- Kringresurser såsom administratör och transportör
- Regelbunden handledning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Arbeta med att stödja familjehemsplacerade barn.
- Handlägga det som rör barnet i familjehemmet, till exempel överväga och ompröva vården.
- Genomföra omplacerings- och hemtagningsutredningar vid behov.
- Ha en nära kontakt med föräldrar och övriga nätverk.
- Arbeta utifrån beprövad kunskapsteori och evidensbaserade metoder
- Känna till och följa gällande lagar, policys och rutiner för verksamheten
- Arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns.
Publiceringsdatum2018-04-17Kompetenser - Socionomexamen.
- B-körkort
Det är viktigt att du har ett flexibelt tänk och förmåga att hitta snabba rättssäkra lösningar. Du kan och tycker om att arbeta i team såväl som självständigt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
- Erfarenhet av familjehemsvård.
- Erfarenhet/kunskap om att arbeta med BBIC.
- Erfarenhet av MI.
- Erfarenhet av dokumentationssystemet Procapita.
Tjänstens omfattning och tillträdeTillsvidare, 100%
Tillträde: 2018-06-01
1 tjänst
Om arbetsplatsen
Enheten består av 39 personer. Arbetsuppgifterna i enheten är i huvudsak indelade i familjehemsvård samt familjerättsfrågor. Familjehemsdelen är främst uppdelad i tre grupper som arbetar med att rekrytera, utreda och stödja våra familjehem samt följa och stödja barnet i familjehemmet.
Läs mer om hur det är att arbeta på Socialförvaltningen på vår karriärsida för socionomer!
Övrig information
Om du erbjuds anställning inom arbete med barn/ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Så ansöker du Sista ansökningsdag är 2018-05-01.
Som en del av denna rekryteringsprocess kommer du att genomföra ett antal arbetspsykologiska test. Syftet är att vi på ett så objektivt sätt som möjligt ska kunna kartlägga faktorer som är viktiga för den aktuella befattningen.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Landström, Enhetschef 019-21 42 65
Vision, Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93
SACO Expedition, 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
KontorsadressBox 30000
Jobbnummer 4088673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.