Familjehemssekreterare

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Publiceringsdatum
2015-11-23

Arbetsuppgifter
Vi förstärker vår familjehemsgrupp. Gruppen består för närvarande av fem socialsekreterare som arbetar med de familjehemsplacerade barnen, fem familjehemssekreterare som arbetar med att rekrytera, utreda och handleda familjehem, en erfaren utvecklingsledare och en administrativ handläggare. Behovet av familjehemsplaceringar växer och vi behöver bli fler. Familjehemsgruppen i Varberg arbetar tillsammans för en hög kvalitet i familjehemsvården. Vår ambition är att de familjehemsplacerade barnen ska ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling mot goda levnadsvillkor. Som en del i det arbetet arbetar vi enligt Skolfams koncept.
Vi söker nu en socialsekreterare och en familjehemssekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning och erfarenhet av socialt arbete. Som person vill vi att du är kommunikativ med god förmåga att samarbeta både externt och internt. Vi vill att du har förmåga att arbeta självständigt och kunna organisera och planera ditt eget arbete. Vi använder oss av BBIC varför erfarenhet av arbetsmetoden är en merit.
Körkort krävs.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A520317
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Fahlman, Enhetschef 0340-881 22
Ann Dahl, Utvecklingsledare 0340-888 68

Facklig kontakt
Majvor Kollberg, SSR 0340-888 90
Pia Gunnarsson, Vision 0340-888 89

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
2541084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: