Familjehemssekreterare
Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
2015-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2018-04-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Arboga,
Kungsör,
Köping,
Hallstahammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.
Socialförvaltningen söker vikarierande familjehemssekreterare till den gemensamma Familjehemsenheten Köping-Arboga-Kungsör.
Individ- och familjeomsorgen består av ett myndighetskontor och en öppenvårdsenhet, Stödcentrum. Inom öppenvården arbetar behandlare och behandlingsassistenter med biståndsbedömda insatser och uppdrag från Myndighetskontoret riktade till barn/ungdomar och deras familjer samt vuxna (missbruk och socialpsykiatri).
Förutom familjehemsenheten är familjepedagogerna och familjerådgivningen gemensamma verksamheter för KAK (Köping, Arboga, Kungsör).
Den gemensamma familjehemsenheten är lokaliserad i Arboga. Enheten består av fyra familjehemssekreterare och en 50 % assistent.
Publiceringsdatum2015-01-16Om tjänsten• Du ger stöd och vägleder familjehem och kontaktfamiljer i deras uppdrag.
• Du utbildar familjehem.
• Du upprättar avtal med arvode och omkostnadsersättning.
• Du rekryterar och utreder familjehem och kontaktfamiljer.
• Du samarbetar med utredande socialsekreterare och barnföljare i de respektive kommunerna.
• Du utgår i ditt arbete från kontor i Arboga och delar ansvaret för samtliga familjehem och kontaktfamiljer inom KAK och har arbetsledning på plats.
• Du har regelbunden handledning och utbildas inom området.
• Viss oregelbunden arbetstid kan komma att ingå.
Kvalifikationskrav
Du har socionomutbildning.
Du har erfarenhet av arbete med barn och familjer i kommunal socialtjänst samt familjehemsvård. Du behöver kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Du bör också vara stresstålig och gilla att jobba i högt tempo.
Som person är du lugn och metodisk, har lätt för att samverka och samarbeta. Du är van att arbeta och dokumentera med datorbaserat verksamhetssystem.
Du har kunskap om BBIC.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten kräver att du har körkort och tillgång till egen bil.
Arbetstid och omfattning
Vikariat till och med 2015-12-31, med eventuell förlängning.
Tillträde efter överenskommelse.
Så ansöker duAnsöker gör du via extern webbplats:
www.hrsupporten.se/arboga.php refnr 702/15
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningHeltid Visstid 6 mån eller mer
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-29
Ange följande referens när du ansöker: 702/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Susanne Lundberg 0589-870 48
Facklig kontaktVision Carl Johan Victorin 0589-87083
SSR Clary Burman 0589-871 50
FöretagArboga kommun
AdressArboga kommun
Box 45
73221 ARBOGA
KontorsadressSmedjegatan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2130366
Observera att sista ansökningsdag har passerat.