Familjehemssekreterare
Skövde kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Skövde
2014-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2014-07-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Socialförvaltningen i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Socialförvaltningen befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede. Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom verksamheten och kvalitetsfrågor står i fokus. Förvaltningen har fyra verksamhetsdrivande avdelningar, en barn- och familjeavdelning, en ungdomsavdelning, en vuxenavdelning samt en socialpsykiatrisk avdelning.
Socialförvaltningen söker familjehemssekreterare till Barn- och familjeavdelningen.
Barn- och familjeavdelningen är indelad i två enheter. Utrednings- och resursenheten som arbetar med myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen - SoL och lagen om vård med särskilda bestämmelser om vård av unga - LVU. Inom denna enhet finns handläggande socialsekreterare, familjehemssekreterare samt öppenvård bestående av socialsekreterare och familjebehandlare. I den andra enheten ingår familjerådgivningen, familjerätten och Skövdes familjecentral.
Publiceringsdatum2014-06-11ArbetsuppgifterSocialförvaltningen har fyra familjehemssekreterare, två knutna till Barn och familjeavdelningen och två är knutna till Ungdomsavdelningen. Det är ett samarbete mellan de olika familjehemsekreterarna när det gäller rekrytering, utredning och utbildning av familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Inom förvaltningen pågår för närvarande en översyn av familjehemsvården med målet att utveckla familjehemsarbetet och göra kommunen mer attraktiv som uppdragsgivare.
Familjehemssekreterarna ansvarar dessutom för de barn som vårdas i familjehem där familjehemssekreterarna delar på ansvaret för barnet och familjehemmet. För övrigt innebär arbetet som familjehemssekreterare planering, uppföljning och dokumentation enligt modellen Barns behov i centrum (BBIC).
Som familjehemssekretare i Skövde socialförvaltning har du ett helhetsansvar för familjehemsvården och därmed goda möjligheter att utveckla verksamheten tillsammans med din arbetsgrupp.
KvalifikationerDu ska ha socionomexamen och erfarenhet av utredningsarbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med barn som varit placerade i familjehem.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald vad gäller intressen, personlighet, etnisk och kulturell bakgrund.
Intervjuer kommer att genomföras löpande under annonseringstiden.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-04
Ange följande referens när du ansöker: A404099
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Ljungberg, Enhetschef 0500-49 83 82
Peter Alfh, Avdelningschef 0500-49 83 57
FöretagSkövde kommun, Socialförvaltningen
AdressSkövde kommun, Socialförvaltningen
Socialförvaltningen
54183 Skövde
Kontorsadress54183 Skövde
Jobbnummer 1907101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.