Familjehemssekreterare
Klippans kommun, Avdelningen för Stöd och Omsorg / Administratörsjobb / Klippan
2012-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2014-06-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, Avdelningen för Stöd och Omsorg i Klippan Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Kommunen har under en följd av år haft en jämn befolkningstillväxt och hade vid senaste årsskifte 16 515 invånare.
Socialförvaltningen har ca 600 medarbetare och består av tre delar: Avdelningen för Stöd och Omsorg, Avdelningen för Mottagning och Avdelningen för Äldreomsorg. Socialförvaltningens vision är "Kvalité i varje möte". Det innebär att våra möten präglas av ett professionellt förhållningssätt med helhet, ärlighet, respekt, engagemang och tolerans.
Publiceringsdatum2012-12-17ArbetsuppgifterTjänsten är placerad på avdelningen Stöd och omsorg som bl a verkställer beslut om insatser för barn, unga och familjer. Som familjehemsekreterare ansvarar du tillsammans med din kollega, för att rekrytera, utreda och handleda samt ge utbildning till familjehem, kontaktpersoner/familjer, ledsagare och avlösare inom LSS. Arbetet sker i nära samarbete med övriga medarbetare på Socialförvaltningen och förutsätter god samarbetsförmåga. Vi arbetar utifrån BBiC.
Enheten är i en process av att utveckla och stärka metod- och kvalitetsutvecklingen i vårt arbete och intresse och engagemang för detta är en förutsättning.
KvalifikationerKvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Vi vill att du har erfarenhet av arbete som socialsekreterare med myndighetsutövning inom individ och familjeomsorg.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare, samt mångårig erfarenhet och goda kunskaper av utredning inom Individ- och familjeomsorg, främst inom barn- och familj. Det är meriterande om du har Kälvestensutbildning.
God kännedom om aktuell lagstiftning och forskning inom området är önskvärt. Kunskap och erfarenhet av familjebehandlingsarbete är meriterande.
Det är viktigt att du är en trygg och stabil person som har god förmåga att skapa och upprätthålla bärande relationer på yrkesmässig grund.
Vi erbjuder dig:
• en arbetsgrupp i förändring med utrymme att ta tillvara nya idéer, åsikter och utvecklingstankar
• kompetenta medarbetare och trevliga kollegor
Vi förväntar oss att Du:
• kan visa engagemang i ditt arbete
• har tillit till människors möjligheter att utvecklas
• kan möta olika människor och har redskap till att motivera till förändring
• har förmåga att se möjligheter och lösningar
• har lätt för att samarbeta
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har god datorvana
• har B-körkort
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-31
Vi arbetar löpande med urvalet och därför är det viktigt att Du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför av största vikt att Du är noggrann när du fyller i Din ansökan. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Ange följande referens när du ansöker: A307175
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVesna Deronic, Enhetschef 0435-28252
Facklig kontaktFackliga företrädare nås genom kommunens växel 0435- 280 00
FöretagKlippans kommun, Avdelningen för Stöd och Omsorg
AdressKlippans kommun, Avdelningen för Stöd och Omsorg
26480 Klippan
Jobbnummer 1418486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.