Familjehem
Knivsta kommun, Vård och omsorg samt Sociala enheten / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Knivsta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Knivsta,
Enköping,
Håbo,
Strängnäs,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Knivsta kommun, Vård och omsorg samt Sociala enheten i Knivsta,
Uppsala eller i
hela Sverige Knivsta är en ung och växande kommun med goda kommunikationer i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i drygt 10 år och utvecklingsarbetet pågår kontinuerligt.
Nybyggarstämningen märks i både organisationen och samhället.
Publiceringsdatum2014-06-12ArbetsuppgifterFamiljehem sökes i Uppland, Stockholm eller södra Dalarna
Det finns barn och ungdomar som av olika anledningar inte kan bo hemma hos sina föräldrar. Dessa barn och ungdomar är i behov av ett tryggt och stabilt hem där de kan utvecklas och må bra. Nu söker vi familjer med stort engagemang, tid och känslomässigt utrymme som vill öppna sitt hem och bli familjehem.
Att vara familjehem innebär att man på uppdrag av socialtjänsten, på heltid, tar emot ett barn eller en ungdom i sitt hem. Som familjehem delar du ansvaret för barnet med föräldrarna och socialtjänsten. Uppdragets längd varierar, det kan både vara kortare eller längre perioder och ibland under barnets hela uppväxt.
Som familjehem får man stöd och handledning från socialtjänsten. Uppdraget är arvoderat och ger viss ekonomisk ersättning.
För närvarande söker vi särskilt efter ett familjehem, bosatt i Upplands, Stockholms eller södra Dalarnas län, till ett litet barn under ett år. Uppdraget innebär att erbjuda barnet ett stabilt hem och utgöra barnets trygghet under den första tiden i livet. Uppdraget kan komma att bli långvarigt.
KvalifikationerFör att bli familjehem krävs det framförallt att du har tid, tålamod och ett stort engagemang för att vara ett viktigt stöd i någons liv. Du ska ha en trygg och stabil livssituation och ha plats att ha en person boende i ditt hem. Du måste kunna vårda och dela ett barn med dess föräldrar. För det aktuella uppdraget krävs även att du är minst 30 år gammal och har erfarenhet av att vårda små barn.
Det är Socialtjänsten i Knivsta kommun som tillsätter familjehem. Alla familjehem utreds för att vi ska kunna bedöma lämplighet för uppdrag. Vi gör även kontroll i polis och socialregister.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att bli familjehem?
Om du är intresserad av att bli familjehem eller har frågor och funderingar kring detta är du välkommen att höra av dig till oss på Socialtjänsten i Knivsta, Barn- och unga, kontaktuppgifter se ovan.
Använd gärna länken i annonsen för att söka uppdraget som familjehem.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Dygnet runt Tidsbegränsad anställning
ErsättningErsättning för uppdraget utgår med arvode och omkostnadsersättning utifrån av SKL fastlagda nivåer.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-20
Ange följande referens när du ansöker: A404413
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Brugård, Enhetschef 018-347000, 0708-563 424
ulrika.brugard@knivsta.seElin Westerblom, placeringssekreterare 018-347000
elin.westerblom@knivsta.seGunnar Bergkvist, placeringssekreterare 018-347000
gunnar.bergkvist@knivsta.seFöretagKnivsta kommun, Vård och omsorg samt Sociala enheten
AdressKnivsta kommun, Vård och omsorg samt Sociala enheten
Knivsta kommun
74175 Knivsta
KontorsadressCentralvägen 18 Knivsta
Jobbnummer 1908652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.