Exportkoordinator

Wikan Personal / Logistikjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wikan Personal i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Olofström eller i hela Sverige

Om företaget
Lyckeby Starch AB ingår i Lyckebygruppen som ägs av Sveriges Stärkelseproducenter. Lyckeby utvecklar, producerar och marknadsför bland annat stärkelseprodukter, potatisfiber och potatisprotein. Vi tar in potatis på hösten och tillverkar stärkelse som sedan förädlas på olika sätt under hela året. Produkterna används i huvudsak inom pappersindustrin och livsmedelsindustrin. Lyckeby har ca 140 anställda med produktionsanläggningar i Nöbbelöv, Bäckaskog, Mjällby, Karlshamn och Jämjö.

Nu söker vi en Exportkoordinator till vår enhet i Nobbelöv! I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.



Dina arbetsuppgifter
Som exportkoordinator på Lyckeby Starch är du en typisk spindel i nätet. I rollen ligger ordermottagning och i dessa frågor har du mycket kontakt med produktion, planering och logistik för att säkerställa att företaget kan möta kundens leveransönskemål. Det är du som har totalansvar för transportplanering av leveranserna, all exportdokumentation och för medföljande dokumentation såsom originalfakturor, varudeklarationer, certifikat mm. En viktig del i rollen är att ha kontinuerlig kontakt med företagets internationella och svenska kunder där du är en värdefull representant för företaget. Befattningen rapporterar till Supply Chain Manager.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Lyckeby Starch söker en person med mycket god förmåga att planera och organisera sitt arbete. Ditt signum är service och effektivitet och tycker om att samarbeta både med kollegor och med kunder för att tillsammans uppnå bästa resultat.

För att lyckas i rollen krävs erfarenhet av export till länder utanför EU. Du har erfarenhet av orderrmottagning och exporthantering av internationella kunder. Du kan ha en färsk utbildning på högskolenivå eller yrkeshögskola och söker dig till din första roll efter studierna. Du kan också ha flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har tidigare arbetat i ett affärssystem och har lätt för att lära dig ett nytt.


Information och kontakt
Denna tjänst är en hyrrekrytering vilket innebär en visstidsanställning i 6 månader hos Wikan Personal där målsättningen sedan är att övergå i en tillsvidareanställning hos Lyckeby Starch.

Tjänsten är på 100%.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 25/11-2018.

Vid frågor eller funderingar vänligen kontakta rekryteringkonsult Sara Kvist, 044-5906512.



Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 4827
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Kvist 044-590 65 12

Företag
Wikan Personal

Adress
Wikan Personal
Götgatan 1
29133 Kristianstad

Kontorsadress
Götgatan 1

Jobbnummer
4431123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wikan Personal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wikan Personal: