Expert
Migrationsverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sigtuna,
Knivsta eller i
hela Sverige Expert
(diarienr. 242-2010-13704)
Till verksamhetsområde Mottagnings stab
Det bor asylsökande i princip hela Sverige och Migrationsverket har därför enheter från Kiruna i norr till Malmö i söder för att ansvara för mottagandet av asylsökande i väntan på beslut. Enheterna ansvarar för myndighetsutövning, boende i Migrationsverkets regi, eget boende, organiserad sysselsättning och stöd vid självmant återvändande efter avvisningsbeslut och vid bosättning i kommun efter beslut om uppehållstillstånd. Verksamhetsområdet ansvarar också för Migrationsverkets förvarsverksamhet.
Verksamhetschefen är placerad i Stockholm. Området omfattar 39 enheter och har cirka 1300 anställda och omfattar en budget på cirka 8 miljarder. Personal i staben är placerad i Stockholm, Malmö och Norrköping.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du har tillsammans med en annan expert, ekonom och controllern ett samordningsansvar för verksamhetsområdets planerings- och styrningsfrågor. Det innebär att du har en central roll i att driva planerings-, prognos- och uppföljningsprocesser men också att du är ett stöd till enheterna i dessa frågor. I arbetet ingår att aktivt utveckla arbetsmetoderna och modellerna inom området i syfte att ständigt förbättra förutsättningar för den ökad måluppfyllelse och högre kvalitet. Det inkluderar bl.a. att vidareutveckla styrsystemet med utgångspunkt ifrån en tydlig koppling mellan verksamhet, ekonomi och personal. Därutöver kan arbetet innebära att utföra olika utredningsuppdrag av större eller mindre omfattning. Du kommer att arbeta nära chefen för verksamhetsområdet, övriga i staben, enhetschefer samt Migrationsverkets stab för Planering och styrning.
Publiceringsdatum2010-06-02Dina personliga egenskaperVi kan erbjuda dig ett spännande arbete på en myndighet med hög kompetens och som ställer stora krav på dig och dina förmågor. Vi söker en självständig, initiativrik och analytisk person som har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Du är pådrivande och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och hitta samband. Du har också lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
KvalifikationerDu har akademisk examen med samhälls-, juridisk eller beteendevetenskaplig inriktning och har arbetat med planerings- och styrningsfrågor, gärna inom statlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med kvalitetsutveckling är meriterande. Kunskaper om asylprocessen och erfarenhet av Migrationsverkets (eller liknande myndighets) ärendehanteringssystem är meriterande. Du har goda kunskaper i Excel och är van att arbeta i Business Object. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare/heltid
TillträdePlacering och tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-18
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till
Migrationsverket
Registratur
Box 507
169 29 SOLNA
alternativt med e-post till
gb-sto-jobb@migrationsverket.sesenast den 18 juni 2010.
OBS! Ange diarienummer 242-2010-13704 på din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: 242-2010-13704
Ansökan kan skickas till e-postadress:
gb-sto-jobb@migrationsverket.seKontaktCaroline Henjered, Verksamhetschef, telefon 010-48 54092
eller
Carolina Flodin, telefon 010-48 58 108.
Facklig kontaktST, Henrik Eliaeson 010-48 517 50
SACO, Raul Sokol 010-48 50514
SEKO Lars Fredriksson 010-48 50659.
FöretagMigrationsverket
AdressMigrationsverket
Box 507
16929 SOLNA
KontorsadressPyramidvägen 2A
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-235235
Jobbnummer 667724
Observera att sista ansökningsdag har passerat.