Experis söker Redovisningsekonom till kund i Helsingborg
Experis AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg,
Bjuv,
Höganäs,
Landskrona,
Bräcke eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!
Publiceringsdatum2017-05-05Dina arbetsuppgifterVi har fått in ett uppdrag som initialt är på några månader men för "rätt" person kan det bli tal om förlängning och det kan tom sluta med erbjudande om en fast anställning. Det lediga jobbet är hos vår kund med placering i Helsingborg. Kunden behöver en Redovisningsekonom med start omgående.
Du kommer ingå i ett ekonomiteam bestående av 4 personer där kommer du vara redovisningsansvarig för två av kundens dotterbolag i Skandinavien. Du kommer att sköta redovisningsarbetet i SAP och har du erfarenhet av att arbete i SAP eller något större affärssystem är det en merit.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av;
* Redovisningsansvar för två dotterbolag i Skandinavien som omsätter cirka 100 Msek tillsammans.
* Kontering av fakturor
* Betalningar
* Kontoavstämningar
* Underlag till lön
* Bokföring
* Upprätta månadsbokslut
Vem är du?
Du har tidigare erfarenheter av och goda kunskaper i redovisning och upprättande av månadsbokslut i mindre och/eller medelstora företag. Du är en erfaren användare av Excel och van vid övriga Office program.
För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Kontakta konsultchef Carl-Johan Andersson vid frågor på 040/6606301 eller carl-
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 22668
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl-Johan Andersson
Carl-Johan.Andersson@se.experis.comFöretagExperis AB
AdressExperis AB
25221
25221 1283
KontorsadressTerminalgatan 1
Jobbnummer 3479972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.