Exela söker medarbetare till Service Desk

Exela Technologies AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exela Technologies AB i Stockholm

Vi behöver förstärka vår Service Desk med en medarbetare. Avdelningen består idag av tre personer och vår huvudsakliga uppgift är att sköta företagets servicedeskfunktion och ge applikationssupport åt våra interna kunder. I arbetsuppgifterna ingår även support av våra egenutvecklade system.
Det är nödvändigt att du gillar problemlösning och att du är en social och ansvarsfull person som utmanas av att hitta den bästa lösningen för våra interna kunder. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss. I den här rollen behöver du vara duktig på att skapa och utveckla goda relationer.

Publiceringsdatum
2018-06-11

Dina arbetsuppgifter
• Servicedesk (hantera inkommande ärenden i vårt interna ärendehanteringssystem)
• Ansvara för att inkommande kundärenden registreras, utredes ,åtgärdas och återkopplas
• Sköta daglig användarsupport på klient och applikationsnivå
• Drift av servrar
• Övervakning
• Felsökning
• Problemlösning av "First line"-karaktär
• Testning av företagets egenutvecklade applikationer

Vi ser att du är en serviceminded person som ser problemlösning som en utmaning och är flexibel i ditt sätt att hjälpa andra. Du har god förmåga att kunna analysera och prioritera i ditt dagliga arbete. Du har god förmåga att tänka logiskt samt hantera många parallella arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har god samarbetsförmåga, är en engagerad och målmedveten person med stort intresse för datorer o IT.
Du behöver ha gedigen erfarenhet från arbete med klienthantering och servermiljö inom Windows, Windows XP, Windows 8, Windows 7, Windows Server 2008 R2, Citrix, SCCM, unix. Vidare är det bra om du har erfarenhet inom VMware och HyperV. Du behöver kunna tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska.

Meriterande om du har kunskaper inom SQL.

Exela Technologies is a global Transaction Processing Services (TPS) and Enterprise Information Management (EIM) leader. We provide services and solutions for high-volume, mission-critical organizations seeking to drive efficiency with their business processes. These solutions include scanning, data capture, digital mailroom, archive & retrieval, workflow management and business process outsourcing (BPO). Exela Northern Europe has a staff of around 600 across Sweden, Norway, Poland and Estonia, spread over our Sales department, Business Solutions Group, Customer Services and Business Process Outsourcing. The company is part of the recently Nasdaq listed Exela Technologies, with some 23 000 employees and a presence in +50 countries globally and head office in Dallas, USA.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid med tillträde snarast. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-29
Ange följande referens när du ansöker: Service Desk

Företag
Exela Technologies AB

Adress
Exela Technologies AB
Box 90210
12023 Stockholm

Kontorsadress
Västberga Allé 36A 4TR

Jobbnummer
4197256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exela Technologies AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exela Technologies AB: