Executive Assistant till VP inom Automotive!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en positiv och driven person som tycker om att planera och organisera? Har du erfarenhet av rollen som chefsassistent och är ett proffs på att samordna, koordinera och förbättra administrativa rutiner? Är du kommunikativ, förtroendegivande och är intresserad av att utvecklas i ett globalt bolag inom fordonsindustrin? Då är tjänsten som Executive Assistant något för dig!

Publiceringsdatum
2017-11-16

Om tjänsten
I din roll som Executive Assistant kommer du främst att assistera och stödja två Vice Presidents inom fordonsindustrin. Du kommer att hantera kalendrar, resebokningar, olika fakturor samt diverse administration. Vidare kommer du att ansvara för att utveckla och ta fram olika typer av rapporter, presentationer och andra typer av dokument. I tjänsten kommer du även att samordna möten, planera konferenser och aktivt arbeta med att förbättra och effektivisera administrativa rutiner.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer bland annat bestå av:

• Planera, administrera och koordinera möten
• Förbereda och utveckla presentationsmaterial
• Hantera kalender, resebokningar och reseräkningar för chefer
• Administration i avdelningens interna system
• Utveckla och anordna konferenser
• Driva, uppdatera och kommunicera ut riktlinjer för kvalitetsrelaterat material.
• Delaktig i arbetet med att förbättra arbetssätt och strategier

Tjänsten planeras att påbörjas så snart som möjligt och pågår inledningsvis till årsskiftet 2018/2019, med god chans till fortsättning för rätt person. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund med placering i Lundby.

Om dig
Vi söker dig som har en examen inom administration och/eller samt minst fem års erfarenhet från liknande arbete. Det är en förutsättning att du tidigare har arbetat som chefsassistent på högre nivå samt är van vid att supportera med olika administrativa uppgifter. Eftersom du kommer att stödja två chefer krävs det att du är flexibel samt har en positiv inställning till nya utmaningar. Du är uppmärksam, har ett sinne för detaljer och har lätt för att anpassa dig efter olika team och uppgifter. Vidare är du driven och motiveras av att successivt utveckla och förbättra olika processer. Du innehar förmågan att organisera, strukturera och prioritera ditt arbete och trivs i ett högt arbetstempo.

Känner du dig bekväm i en självständig roll och trivs i en komplex och global miljö kommer du att trivas på din nya arbetsplats. För att lyckas i rollen har du hög integritet samt förmågan att interagera med kollegor på alla professionella nivåer. Du är kommunikativ och har utmärkta kunskaper i svenska och engelska på professionell nivå, i såväl tal som skrift. Det är en förutsättning att du har erfarenhet av olika system samt snabbt kan sätta dig in i nya. Erfarenhet av MS Office och Sharepoint är nödvändigt och är du även en van användare av att arbeta i Fieldglass och EBD samt andra inköpssystem är det högst meriterande. Har du även erfarenhet inom fordonsindustrin är det en fördel.

Viktigt för tjänsten är:
• Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete
• Utmärkta kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift
• Erfarenhet av att ta fram och utveckla presentationsmaterial
• Goda kunskaper av olika IT system så som Sharepoint
• Som person är du flexibel, initiativtagande och driven

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på 031- 725 45 38.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/dagtid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén Johanna.Lyden@adecco.se 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3805821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: