Evenemangssamordnare med inriktning populärvetenskap

Göteborgs universitet / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Kommunikationsenheten är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här arbetar idag cirka 35 medarbetare inom kommunikationsområdet - med bland annat press, webb, formgivning, evenemang och studentrekrytering. Kommunikationsenheten har sina lokaler i Vasastan i centrala Göteborg.

Kommunikationsenheten har ett övergripande ansvar för universitetets medverkan på bland annat Vetenskapsfestivalen, Bok- och Bibliotek, Almedalen och West Pride. Andra evenemang som universitetet arrangerar är studentmässor för presumtiva studenter och akademiska högtider som till exempel doktorspromotion och professorsinstallation.

Publiceringsdatum
2019-11-27

Dina arbetsuppgifter
Kommunikationsenheten behöver nu förstärkning med en kommunikatör vars huvudsakliga arbetsuppgifter blir planering och genomförande av populärvetenskapliga evenemang. Det kan också ingå att vid behov bistå vid andra evenemang som studentmässor och akademiska högtider.

Rollen är både strategisk och operativ. Du planerar och genomför självständigt de öppna evenemangen med allt från att bestämma innehåll, boka forskare och ansvara för marknadsföring, till att vara på plats, ta emot publiken och introducera föreläsarna. Du ansvarar för budget, analys och utvärdering samt administration kring evenemangen. Du har förmågan att skapa förståelse för arbetet och kan förankra det i organisationen.

Du behöver ha ett intresse för samhällsfrågor och kunskap om forskning. Du har många idéer och näsa för vilka frågor som ligger i tiden och är intressanta för en större publik. Göteborgs universitet lägger stor vikt vid folkbildning, breddad rekrytering och hur vi kan locka nya målgrupper till oss.

I tjänsten ingår också att planera kommunikationen kring evenemangen. Hur når vi bäst våra målgrupper, vilka budskap passar för olika kanaler? Vi använder oss främst av digitala kanaler som webb och sociala medier och ibland även kortare mobilfilmer.

Kvalifikationer
• Krav på akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annat ämne som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Krav på erfarenhet av liknande arbete
• Krav på erfarenhet av projektledning
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av arbete med sociala medier
• Meriterande med B-körkort

Tjänsten kräver att du självständigt kan hålla tidplaner, styra mot rätt mål och leverera resultat. Du behöver vara utåtriktad och ha lätt för att samarbeta, ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer analytiska delarna och de mer praktiska delarna av jobbet. Du behöver vara bekväm med att prata inför folk på både svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som ansvarskänsla, noggrannhet och samarbetsförmåga.

Anställning
Anställningen är tidsbegränsad på 12 månader på 80-100% med placering vid Kommunikationsenheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Maria Eriksson, sektionschef 031-786 5707
Jenny Hultén, kommunikatör 031-786 5152

Så ansöker du
Se fullständig annons via länken: https://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2019-12-15

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
4968219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: