Erfarenhet från möbelbranschen - reklamationsassisten till Trade
Dreamwork / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Dreamwork
Kort om tjänsten
Trademax växer och behöver anställa en reklamationsassistent. Arbetet som reklamationsassistent består av att hantera alla reklamationer och returer som inkommer efter leverans till slutkund. Det rör sig om möbelprodukter och vi tror att det är en stor fördel om du kommer från möbelbranschen för att lyckas i rollen. Alternativt kan du ha arbetat som försäkringshandläggare för sakförsäkringar.
Publiceringsdatum2012-05-09Om företagetTrademax AB är i en tillväxtfas där de går från ett mindre entreprenörsbolag till en mer strukturerad organisation med flera resultatenheter, dock fortfarande med högt entreprenörsdriv. Trademax omsatte 2011 100 MKR och beräknar att omsätta 200 MKR under 2012. Trademax har idag 25 anställda, fördelat på huvudkontor och butiker i Helsingborg, Göteborg och Köpenhamn och öppnar inom kort även butik i Stockholm. Trademax importerar mycket av sitt sortiment direkt utan några mellanhänder och samarbetar med välkända tillverkare över hela världen. Det gör att deras kunder erbjuds bästa pris när de väljer att handla hos dem. Ta gärna del av företagets hemsida på
www.trademax.seMer om tjänsten
Arbetet innebär mycket kontakter med Trademax kunder. Du arbetar dagligen med att lösa inkommande reklamationer där det handlar om att finna smidiga lösningar som alla parter blir nöjda med, bl a förhandlingar om åtgärder, priskompensation mm. Vidare innebär det att snabbt bilda sig en uppfattning om problemets art och ursprung och hantera kontakten med våra leverantörer och transportörer gällande reklamationsärenden. Det är också viktigt att du proaktivt kan se sammanhang och verka för ändrade rutiner för att minska framtida reklamationer.
ProfilVi söker en person som har erfarenhet ifrån möbelbranschen. Har du inte arbetet med samma uppgifter har du någon form av erfarenhet av kund- och leverantörskontakter på ett eller annat sätt. Har du arbetat som försäkringshandläggare för sakförsäkringar och är van att hantera skadade produkter och kunder kan det också var en mycket bra bakgrund. Rollen innebär mycket kontakter via telefon vilket gör att du ska känna dig bekväm med telefonen som arbetsverktyg. Det förutsätter att du är mycket kommunikativ och har lätt för att ta alla sorters människor. Viktigt är att ha ett problemlösningsorienterat- och serviceminded sätt samt att du är orädd och klarar av att arbeta under press då det är våra kunders klagomål du hanterar och det är viktigt att du inte tar det personligen samtidigt som du kan vända en missnöjd kund till en nöjd kund.
Så ansöker duDu ansöker genom att registrera ditt CV på Dreamworks hemsida,
www.dreamwork.seUrval och intervjuer kan komma att ske löpande. Sök därför tjänsten redan idag dock senast den 25 maj. Frågor om tjänsten besvaras via mail av rekryteringskonsult Mahlin Glyré,
mahlin.glyre@dreamwork.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-25
Ange följande referens när du ansöker: 1683
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMahlin Glyré, 042 - 17 66 11
FöretagDreamwork
AdressDreamwork
Jobbnummer 1237781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.