Erfaren Windows klient Helpdesk Tekniker
Axis Communications AB / Datajobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Axis Communications AB i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Linköping eller i
hela Sverige Hej Windows Tekniker!
Har du ett brinnande intresse att arbeta med support och med Windows? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!
Ditt framtida team
Vårt IT Helpdesk team ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.
Teamet består av 35 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam, varav Windowsgruppen är störst med 9 medarbetare. Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är våra fokusområden 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.
Dina arbetsområden som erfaren Windows helpdesk tekniker
För att se till att alla våra medarbetare kan göra det som de är bäst på, så ser vi till att hjälpa till med IT relaterade klientsupport. En del av arbetsuppgifterna består av:
* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
* Installation, konfiguration & leverans av datorer
* Felsökning och problemlösning
* Administration i katalogtjänster (AD)
* Hantera inköp av datorer och kringutrustning
* Skapa och underhålla dokumentation
Vem är du?
Du har någon form av utbildningsbakgrund inom Windows och arbetserfarenhet av liknande uppdrag. Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du kämpar för att bli lite bättre för varje dag. Du ser inte problem, utan triggas av utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till där det behövs.
Förutom kunskap och erfarenhet av ansvarsområden som nämndes ovan, så har du även med dig några av följande:
* Erfarenhet av SCCM eller Intune
* Erfarenhet av arbete i en supportorganisation
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* God svenska och engelska i både tal och skrift
* Strukturerad och organiserad
Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.
Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på 046 272 2316 Vi granskar ansökningar kontinuerligt
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2022-06-07ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAxis Communications AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R-118470".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Axis Communications AB (org.nr 556253-6143)
Jobbnummer 6719396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.