Erfaren tekniker / IT / servicedesk
Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige I och med att vi ständigt får nya förfrågningar från våra kunder, söker Centric nu ett antal erfarna tekniker till spännande och utvecklande jobb på helpdesk. Är du en IT-begåvning och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem? Då tycker vi definitivt att du ska läsa resten av denna platsannons.
Publiceringsdatum2016-09-09Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta på vår kunds 2nd line support och lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att lösa de problem som dyker upp.
Din profil och kvalifikationen
Du som söker har arbetat i en servicedesk tidigare, antingen med first eller second line support. Vi ser att du har erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Som servicedeskmedarbetare kommer du att vara anställd av Centric men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder runt om i Stockholm.
Som konsult hos Centric är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.
Vad vi erbjuder
Du som söker har arbetat i en servicedesk tidigare, antingen med first eller second line support. Vi ser att du har erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Som servicedeskmedarbetare kommer du att vara anställd av Centric men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder runt om i Stockholm.
Som konsult hos Centric är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793 eller
sanna.dorielle@centric.eu .
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande;
https://www.facebook.com/CentricSweden .
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, 2nd line, second line, service desk, servicedesk, konsult, Consultant, data, Stockholm
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 1455174536864
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Dorielle 0733-571793
sanna.dorielle@centric.euFöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Hamngatan 33
10005 Stockholm
KontorsadressHamngatan 33 17266 Sundbyberg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3039214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.