Erfaren Servicecontroller

Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2024-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren Servicecontroller" (publicerad 2024-11-01) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Södertälje, Eskilstuna eller i hela Sverige

Bli en värdefull del av Truckreparatören som vår servicecontroller!

Om jobbet
Hos Truckreparatörens Försäljning AB, ett dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB, finns nu möjligheten att i en entreprenörsdriven miljö bli en del av ett spännande tillväxtbolag i en omväxlande roll.

Är du en engagerad och positiv ekonom/driven administratör som är sugen på nya utmaningar? Är du som bäst när du får ta ansvar, är spindeln i nätet och driver projekt i mål? Trivs du i ett gäng med glada och engagerade kollegor och är en fena på att snabbt ta till dig system, anamma ny kunskap och brinner för service? Kan du leverera kvalitet även när den ena dagen inte är den andra lik? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

* Att vara servicechefens högra hand och problemlösare
* Kundordermottagare - vara den person som kunden först når när de behöver hjälp
* Teknikeradministratör - kvalitetssäkra teknikers serviceordrar. Ekonomisk uppföljning av KPI 'er, steering talks, arbetsmiljöinspektioner i bil. Genomföra utbildningsplaner. Anordna teknikerträffar.
* Ansvara för administration och fakturering av serviceordrar, administrera försäkringsärenden och serviceavtal. Hantera och följa upp fakturor.
* Ansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet, utveckling, genomförande och uppföljning
* Huvudadministratör av Winserv serviceordersystem
* Effektivisering av serviceorganisationens processer, system och rutiner
* Supportera övriga organisationen i diverse uppgifter som bl a ta emot reservdelar och paket



Publiceringsdatum
2024-10-23

Profil
För att lyckas som vår servicecontroller
behöver du goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning. Du har en ekonomisk utbildning eller liknande med några års relevant erfarenhet. Du behöver tycka om att arbeta i en dynamisk miljö där ditt ansvarstagande, din problemlösningsförmåga och din noggrannhet är dina främsta tillgångar.

Arbetet ställer höga krav på god kommunikativ förmåga både i tal och skrift i både svenska och engelska. Dina kontaktytor kommer vara både inom och utom organisationen. Du är analytisk, noggrann och trivs med att arbeta i ett högt tempo med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med dina kollegor arbetar för att leverera en väl utförd tjänst på ett smidigt, effektivt och professionellt sätt.

Vi förväntar oss att du är har mycket goda kunskaper i Excels pivottabeller vilket är en viktig del av uppföljningen. Utöver Excel har Du goda kunskaper i Outlook, Teams, PowerPoint och Word.

Du behöver ha en prestigelös inställning till dina olika arbetsuppgifter. Du är nyfiken och kommer gärna med utvecklings- och förbättringsförslag. Du tar ansvar, sätter dig in i nya områden och driver dina arbetsuppgifter självständigt. Du är helt enkelt en härlig lagspelare som vill utvecklas tillsammans med oss!

Du är van vid att arbeta i olika system och sätter dig lätt in i nya. Har du arbetat i Winserv och Power Bi är det ett meriterande. Då det händer mycket och vi växer kommer rollen kunna utvecklas med tiden.

Dina personliga egenskaper
* Du är en ansvarsfull och noggrann person som har ett gott självledarskap.
* Du arbetar med mycket god noggrannhet och struktur. Du är proaktiv och planerar arbetet i den mån det går för att det ska finnas utrymme för de ad hoc arbetsuppgifter som uppstår i en serviceorganisation.
* Du är en god förebild, har ett positivt mindset, är en serviceorienterad och utåtriktad person.

Vi erbjuder

* DKV sjukvårdsförsäkring
* Friskvårdsbidrag 5000kr
* Arbetstid 38,5 h/veckan
* Trevliga kollegor

Om Truckreparatören
Truckreparatörens Försäljnings AB har 21 anställda och jobbar i ljusa lokaler i Tyresö. Vi är ett helägt dotterbolag till Toyota Material Handling Sweden AB och arbetar med materialhanteringslösningar dvs med allt inom gaffeltruckar. Vi säljer, hyr ut och servar truckar. Vi omsätter idag 90 miljoner och vi har vuxit med över 100% sedan 2021. Vi fortsätter stadigt växa vilket gör att det är ett dynamiskt företag att arbeta på - det händer alltid nya saker!

Vi är ett medelstort företag med frihet att vara okomplicerade men med stabiliteten av att vara helägt dotterbolag till Toyota Material Handling - ett av världens största företag.

Bli en del av Truckreparatören och forma din framtid tillsammans med oss!

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på plats i Tyresö.

Mer information
Vi är kollektivavtalsanslutna. Utdrag ur belastningsregistret används som en del i rekryteringsprocessen.

Sista ansökningsdag är 1 november, men skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi kommer gå igenom ansökningarna och bjuda in till intervjuer löpande.

Hör av dig om du har några frågor om tjänsten till Lotta Fixelius, Ekonomichef (, tel 08-580 049 65).

Varmt välkommen med din ansökan!

#SWEDEN

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024-4061".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB (org.nr 556198-2868)

Arbetsplats
Truckreparatörens Försäljning AB

Kontakt
Toyota Material Handling
Malin.Steen1@se.toyota-industries.eu

Jobbnummer
8973476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB: