Erfaren säljcoach
Fibercenter Sverige AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fibercenter Sverige AB i Malmö,
Lund,
Landskrona,
Eslöv,
Helsingborg eller i
hela Sverige Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av proaktiv och behovsbaserad försäljning , gärna via telefon. Du har också erfarenhet av att coacha/leda grupper och individer kopplat till försäljning, där du har varit med och skapat ett framgångsrikt säljteam och ett gott arbetsklimat. Har du dessutom eftergymnasial utbildning med inriktning mot försäljning är det något vi ser positivt på. För att kunna hantera säljuppföljning, prognoser och schemaläggning på ett bra sätt tror vi att du är van vid och bekväm med att arbeta i office-paketet, affärssystem samt digitala kanaler. Tjänsten innebär mycket kommunikation med såväl externa som interna kontakter, därför värdesätter vi att du kan uttrycka dig på god nivå i både tal och skrift på svenska. Som coach behöver du vara duktig på och motiveras av att se andra växa och kunna anpassa dig efter varje individ i gruppen och samtidigt leda gruppen framåt mot uppsatta mål. Du är en person som engagerar och sporrar människor runt omkring dig. Ditt arbete kommer att bygga på att du tar egna initiativ och självgående driver arbetet framåt. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och öppen i din kommunikation gentemot försäljningschefen och de medarbetare som du kommer att coacha och vara med och utveckla. Vidare har du en god förmåga för struktur och planering då schemaläggning, kampanjer och uppföljning kommer vara en viktig del i ditt arbete.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en engagerad säljcoach som vill vara med och bygga en god säljkultur och utveckla ett framgångsrikt säljteam tillsammans med oss för att uppnå våra mål. Som säljcoach kommer du dagligen coacha, stötta och utveckla enhetens medarbetare, framför allt genom medlyssning och samtal. Du är kundcentrets trafikledare som ser till att vi hela tiden erbjuder våra kunder en hög tillgänglighet i telefon och digitala kanaler. Du kommer också följa upp prestationer för såväl individer som grupp för att tillsammans med Försäljningschefen för kundcentret säkerställa att enheten uppnår sina mål och sin budget. I rollen ingår också att utveckla framgångsrika processer, arbetssätt och rutiner för att säkerställa ett proaktivt arbetssätt. Säljcoachen har också ett operativt ansvar för bolagets utringande verksamhet (TM-gruppen).
Om fibercenter
Fibercenter Sverige AB är ett unikt konsultbolag som erbjuder ett brett utbud av leverantörer på fibret. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar som gör det lättare att komma igång med dem olika tjänsterna inom Tv, IT och Telecom.
Vi arbetar i en miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig.
Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-02Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-02
Kontaktramiz.canovic@fibercenter.seFöretagFibercenter Sverige AB
AdressFibercenter Sverige AB
Hästhagsvägen1
25230 HELSINGBORG
KontorsadressHästhagsvägen1
Jobbnummer 3782012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.